„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2019. május 9., csütörtök

Diana Gabaldon: A lángoló kereszt 2.



A tavasz nemcsak a napsütést hozta, hanem többek között a népszerű Outlander sorozat ötödik részének második kötetét is, melyben tovább követhetjük a kedvenc hőseink kalandjait az amerikai kontinensen.
Kövesd a Blogturné Klub négy bloggerét turnéjuk során és versenybe szállhatsz a kiadó által felajánlott nyereménykönyvért!


Könyv adatai
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Megjelenés: 2019. április 25.
Eredeti megjelenés: 2001



EGY ​BÁMULATOS KALAND, AMI PRÓBÁRA TESZI A SZÍVET, MÉRLEGRE TESZI A LELKET ÉS MEGMÉRI A SZELLEMET… NYELVEZETE FRISS, GAZDAG LEÍRÁSOK TARKÍTJÁK, A TÖRTÉNET PEDIG CSELEKMÉNYDÚS… MAGÁBA SZIPPANT! CNN.com
A Korona észak-karolinai gyarmatán a gazdag arisztokrácia és a megélhetésükért küzdő telepesek állnak egymással szemben, törékeny egyensúlyban tartva a kialakult, feszült helyzetet.
Közöttük áll Jamie Fraser, egy talpig becsületes és tisztességes férfi. Miután száműzték szeretett hazájából, Skóciából, végre megkapta a földet, ami után áhítozott. Támasza rendkívüli felesége, Claire, a nő egy másik helyről és időből, aki az eljövendő események ismeretének terhes ajándékát hordozza. Korábban ez a tudás veszélyt és áldást is jelentett Jamie és Claire számára. Most talán pislákoló fáklyaként vethet fényt az előttük álló vészterhes éveken át vezető útra – vagy olyan tűzvészt okoz, amiben mindketten hamuvá égnek.
A lángoló kereszt egyszerre szívbemarkoló, letehetetlen, a legapróbb részletekig történelmileg hiteles és süt belőle a szenvedély.


A Könyvfesztiválra megérkezett az Outlander 5. részének második kötete, én pedig úgy voltam vele, hogy mindenképpen szeretném elolvasni a folytatást, hiszem még eléggé friss az élmény az első kötetről – és persze az sem mellékes, hogy a lehetőség is adott volt a turné kapcsán.

A lángoló kereszt első felével nem voltam teljesen elégedett, jó volt, jó volt, de lehetett volna egy kicsit izgalmasabb. A második könyvtől éppen ezért azt vártam, hogy beinduljon, több minden történjen benne, csavarja meg Gabaldon úgy a szálakat, ahogy arra csak ő képes. Voltak is aztán benne idegfeszítő pillanatok, sőt nagyon durva helyzetek is, de megint csak azt éreztem, hogy több a lassú lefolyású, unalmas rész a könyvben. A másik dolog, ami zavart, hogy újra csak az az érzésem volt, hogy a hétköznapi, lényegtelen jelenteket elhúzta, míg máskor a fontosabb pillanatokat átugorta, lekicsinyítette az írónő. Persze nagyon szeretek Jamie és Claire mindennapjairól olvasni, de egy idő után már jó lenne, ha történne is valami más is.

Természetesen volt azért izgalom is, nem kell aggódni, azok viszont nagyot ütöttek. Diana Gabaldon mindig ezt teszi velem, hogy amikor már félretenném a könyvet, mert túl sokáig áll a levegő, egyszer csak ledobja a bombát! Néhány korábbi kérdésre kaptunk válaszokat, és persze Stephen Bonnet jelenléte nélkül sem folyhatott le a cselekmény, a végén pedig ért egy kellemes meglepetés, amire abszolút nem számítottam. Szóval voltak fordulatok, amikor teljesen átszellemültem, és képtelen voltam letenni a könyvet, csak sajnos ez volt a kevésbé jellemző. Ráadásul kicsit mérges is voltam, mert Rogerrel megint nagyon kiszúrt az írónő, annyira szerencsétlen a sorsa, olyan mintha pikkelne rá valamiért Gabaldon. Persze Jamie-vel is sok rossz történik, de azokat valahogy mégsem érzem olyan súlyosnak, vagy csak lehet, hogy Claire miatt, aki szinte mindig toppon van, és tudja, hogyan kezelje a dolgokat.

Még mindig Jamie és Claire párosa kedvencem, szerintem ez már így is marad, valószínűleg azért, mert őket „ismerem” régebbről, ráadásul Claire fejezeteit azért szeretem különösen, mert E/1-ben olvashatom a gondolatait, ami valahogy sokkal közvetlenebbé teszi számomra, a fanyar humorát pedig nem tudom megunni. Na, és persze azért, mert Briannához képtelen vagyok közelebb kerülni, nem tudom áthidalni a köztünk lévő távolságot, már az elejétől kezdve nem tudtam 100 százalékban megkedvelni. Jemmy-t viszont még mindig imádom, folyton feldobja a hangulatomat, hiszen a legtöbbször igencsak mulatságos helyzeteket a teremt a csöppség, és persze ő is egy igazi rejtélye a sorozatnak.


Egy kicsit olyan érzésem volt a könyvvel kapcsolatban, mint egyes trilógiák második köteténél: nem rossz, de érződik, hogy ez csak előkészíti a lényeges dolgokat, amik majd a következő könyvben fognak történni (ami párszáz oldalnál elmegy, de egy több mint 1000 oldalas könyvnél azért durva). A feszültség, elégedetlenség benne van a levegőben, volt egy kis összecsapás is, de a történelmi események most kevésbé voltak jelentősek, habár érezhető, hogy zajlanak a háttéren az események.

Nekem tehát nem A lángoló kereszt lett a kedvenc kötetem a sorozatban, de nem adom fel, van egy olyan érzésem, hogy a következő részben felgyorsulnak az események. Diana előtt még mindig fejet hajtok, mert az írásának minősége ugyanolyan magasan maradt számomra, lenyűgöző, hogy ennyi és ilyen hosszú könyveken keresztül viszi a történet fonalát, és még mindig van mit mondania, ráadásul fenntartja, fokozza a figyelmet, hiszen én is rettenetesen kíváncsi vagyok a szereplőink sorsára! Az első rész értékelésénél nem pontoztam, mert végül is egy könyv, csak két kötetben, úgyhogy most a kettőt együtt nézve 4 pontot adtam, mert azért a korábbi részek jobban tetszettek.

Értékelés: 5/4

NYEREMÉNYJÁTÉK

Nyereményjátékunkban a népszerű történet szereplőit keressük. Minden bejegyzésben egy-egy ismert karakter nevét rejtettük el. A ti feladatotok az, hogy megtaláljátok ezt a nevet és a Rafflecopter megfelelő dobozába beírjátok.

Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.



További állomások
05.09. Könyvvilág
05.11. Deszy könyvajánlója (extra)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése