„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2019. február 14., csütörtök

Julie Klassen: A ​társalkodónő titka


A General Press kiadó jóvoltából hazánkban is megjelent Julie Klassen - A társalkodónő titka című regénye. Ennek örömére a Blogturné Klub három bloggere bemutatja Lady Marianna és Hannah utazását, mely örökre megváltoztatja és gyökeresen felforgatja mindkettejük életét.


Könyv adatai
Kiadó: General Press Kiadó
Megjelenés: 2019. január 14.
Eredeti megjelenés: 2016



Lady Marianna Mayfieldet hatalmas meglepetésként éri, amikor a férje bejelenti: még aznap elhagyják bathi házukat, és egy távoli vidékre költöznek. A féltékeny férfi így akarja megszakítani a csalfa neje és annak szeretője közötti viszonyt. Mariannának nehezére esik a gyors váltás, ráadásul hites ura parancsa szerint senkit sem vihet magával a személyzetből. Ez a nap azonban nem csak kellemetlen meglepetéseket tartogat számára: váratlanul betoppan az egykori társalkodónője, a zárkózott Hannah Rogers. Marianna mindig is kedvelte a lányt, aki korábban felmondás nélkül, titokban távozott; de az utolsó találkozásuk óta mintha megváltozott volna... Vajon miért kellett Hannah-nak elhagyni a házat? Talán csak nem ejtették rabul a szívét?
Lady Mayfieldnek kapóra jön az alkalom: rábeszéli Hannah-t, hogy szegődjön újra a szolgálatába, és kísérje el a nemkívánatos útra. Azt azonban egyikük sem gondolja, hogy ez az utazás örökre megváltoztatja és gyökeresen felforgatja mindannyiuk életét - és a kalandok végére két zaklatott szív is megnyugvásra talál.

Julie Klassen munkásságából eddig egyetlen könyvet ismertem, a Néma nevelőnő-t tavaly előtt olvastam, és emlékeszem, hogy nagyon tetszett. Így hát, amikor a lehetőség adódott, hogy elolvassam a legújabb könyvét, kérdés nélkül igent mondtam, mert kellemes emlékek kötöttek az írónő nevéhez.

A fülszöveg nagyon keveset árul el a történetről, igazából szinte semmit, nekem viszont muszáj egy kicsit belemennem a részletekbe, mert másképp nem tudom elmagyarázni az érzéseimet a könyvvel kapcsolatban, a lényeges elemeket azért persze igyekszem nem kikotyogni. A történet elején Lady Marianna Mayfield viharos érzelmeit ismerhetjük meg, akit a férje, Sir John arra kényszerít, hogy költözzenek el, hogy minél távolabb kerüljenek a nő szeretőjétől. Mivel Lady Mayfield ki nem állhatja a férjét, egyáltalán nem várja ezt az utazást, borús hangulatából csak az menti ki, amikor a költözés előtti napon megjelenik Hannah Rogers, a volt társalkodónője. Hannah hónapokkal ezelőtt sietve távozott otthonukból, önző úrnőjét azonban nem érdeklik a távozásának részletei, csak azért könyörög, hogy kísérje el őket az új otthonukba Hannah, hogy ne kelljen állandóan a férjével kettesben lennie. Hannah-nak azonban van egy titka, gondolom nem nehéz kitalálni, hogy mi volt a hirtelen távozásának az oka annak idején, a nő ugyanis teherbe esett, és immár meg is szülte kisfiát, Danny-t. Viszont pénzre van szüksége ahhoz, hogy el tudja hozni jelenlegi helyéről, és biztos jövőt kialakítani neki, ezért belemegy abba, hogy ha csak egy kis időre is, de elmegy velük. Csakhogy az úton egy szörnyű baleset éri őket, amelyben Marianna életét veszti, Sir John pedig hosszú időre elveszti az eszméletét. Miután Hannah magához tér, egy félreértés miatt őt hiszik Lady Mayfieldnek, és bármennyire is bántja a lelkiismeretét, belemegy a színjátékba, hogy a fiát biztonságos helyre tudja juttatni.

Nehezen indult be a cselekmény számomra, sokáig nem igazán tudtam, hogy mit is akar kihozni az írónő a történetből. Aztán amikor ez a félreértés megesett, már volt egy sejtésem, hogy merre fog elindulni a szál, nyilvánvalóan Sir John felé, csak arra voltam kíváncsi, hogy ha felébred, akkor mi következik, emlékezni fog-e, vagy nem, tovább kell-e színészkednie Hannah-nak, vagy lebuktatja őt. Csakhogy a férfi jó ideig nem ébred fel, hanem - hogy bonyolódjanak a szálak - megjelenik Sir John jogtanácsosa, James Lowden, aki megingatja Hannah elhatározását. Ezzel igazából nem is lett volna problémám, mivel itt még Sir Johnt nem igazán ismertem meg, hiszen még mindig eszméletlen volt, úgyhogy úgy voltam vele, hogy oké, akkor Lowden lesz a befutó. A férfi elejétől fogva bizalmatlanul viselkedik Hannah irányába, gyanítja, hogy a lány titkol valamit, azonban ahogy jobban megismeri őt, egyre inkább megkedveli.

Közben azonban Sir John is felébred, és azt kell, hogy mondjam, hála az égnek, mert egyértelműen az ő karaktere viszi el az egész történetet. Egyrészt egyáltalán nem azt vártam, ahogy Hannah jelenlétére reagált, igazi meglepetés volt, ezáltal teljesen átrendeződtek a viszonyok. Amíg fel nem ébredt, Lady Mayfield elszólásaiból kissé negatív karakternek láttam őt, aki nem törődik a feleségével és gyenge személyiség. Aztán jól fejbe csapott a felismerés, hogy valójában nem a férfivel, hanem a ledér, önző Lady Mayfilddel van a probléma, aki igazából soha nem is szerette a férfit. Miután jobban is megismertem Sir Johnt - és nemcsak Marianna vagy éppen Hannah visszaemlékezéseiből -, kiderült számomra, hogy ő egy igazán jó ember, tiszteletteljes, megbízható, határozott, kedves, csak éppen rosszul házasodott. Az az igazság, hogy a szívemhez nőtt.

Szóval azt kell, hogy mondjam (és ilyen még nem történt velem), mindkét férfi szimpatikus volt nekem, és úgy voltam vele, hogy akármelyiküket is választja Hannah, jól fog járni. Csakhogy ez a választás nem történt meg konkrétan az utolsó oldalakig. És itt jön a képbe a mi kis főszereplőnk, Hannah, akitől sajnos a falra tudtam volna mászni sokszor. Én mindent megértettem, hogy miért hazudott, hogy anya volt, akinek gondolnia kell a fiára, tényleg mindent, viszont az, hogy egyszerűen képtelen volt kiigazodni az érzelmein, elképesztően zavart. Mert így a műfaj legfontosabbja, a romantika veszett oda. Én azért veszek a kezembe történelmi romantikus regényt, mert szeretnék szívből jövő, szerelmes és szenvedélyes pillanatokat átélni a szereplőkkel, akiknek nyilván lehetnek fenntartásai és megingásai, de Hannah érzései sajnos nagyon távol álltak tőlem, és a végén, amikor megvolt a nagy egymásra találás, nem is volt hiteles számomra.

A társalkodónő titka nagyon jó kis történet lehetett volna az alapfelállással, de kissé túlbonyolította az írónő az egészet, és ez a szerelmi háromszöghöz hasonlatos dolog sem illik bele ebbe a műfajba szerintem. Pont azt szeretem én a történelmi romantikusokban, hogy a végkimenetel kiszámítható, persze nyilván úgy, hogy az odavezető út azért adjon mindig pluszt, és ez most hiányzott, egy ideig még bírja az ember a nyújtást, de ez a könyvben túl sokáig húzódott el. Az viszont előnye a történetnek, hogy meg tudott lepni, mert onnantól kezdve, hogy Sir John felébredt, kaptunk néhány meglepő fordulatot, amik élvezhetőbbé, izgalmasabbá tették a cselekményt. Senkit sem szeretnék lebeszélni a könyvről, mert nem vagyunk egyformák, viszont nekem ez most nem talált be, pedig ahogy írtam is fentebb, az írónő másik könyvét nagyon szerettem.

Értékelés: 5/3,5


NYEREMÉNYJÁTÉK

Mostani játékunk során arra vagyunk kíváncsiak, mennyire ismeritek Julie Klassen munkásságát. Minden állomáson találtok egy párost, akiknek a neve alapján ki kell találnotok, melyik regényhez tartoznak, majd a könyv címét beírni a rafflecopter megfelelő sorába.

Stephen ​Overtree és Sophie Dupont

Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.



További állomások
02.14. Könyvvilág
02.16. Szembetűnő
02.18. Dreamworld




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése