„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2017. december 30., szombat

Tavi Kata: Szívkeringő

Végzős évbe lépett Lilla és barátai, ami nem csupán azt jelenti, hogy komoly döntéseket kell meghozniuk, hanem azt is, hogy fel kell készülniük a búcsúra. Tartsatok ti is a Blogturné Klub négy bloggerével, hogy közösen búcsúzzunk el a Sulijegyzetek sorozattól. Ha pedig velük játszotok, esélyetek lehet megnyerni a Könyvmolyképző kiadó által felajánlott példányt Tavi Kata Szívkeringő könyvéből.

KÖNYV ADATAI
Kiadó: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2017. december 1.
Eredeti megjelenés: -
Oldalszám: 456
Fordító: -
ISBN: 9789634572664
Lilla és Krisztián végzősök lettek a Duna-parti Gimnáziumban. Az tanévben egymást érik az izgalmas események: szalagavató, pályaválasztás, és vár rájuk a mumus,a rettegett érettségi vizsga is. A pár kapcsolata egyre komolyabbra fordul, de képesek lesznek kezelni a szerelem komolyabb kihívásait? Lilla válaszokat keres arra, ki ő, merre induljon a középiskola után, és hol a helye Krisztián életében.
A barátok mindennapjai sem könnyebbek. Vajon Márk elég erős, hogy szembenézzen az évek óta eltitkolt igazsággal? Gréta és Ákos meg tud birkózni azzal, hogy eltérnek a jövőbeli terveik? Jázmin és Kristóf feláldozná-e a szerelmet a tanulásért? Vajon Flóra örök magányra van ítélve?
Senkinek sem könnyű kiegyensúlyozottnak maradni, amikor ilyen nehéz döntéseket kell meghozni. Megvalósulhatnak az álmok, vágyak, szerelmek, amiket eddig kergettek? Egyáltalán ugyanarra vágynak még, amire régebben?

A tél kezdetével és az év lezárásával egy időben minden évben számíthatunk egy Sulijegyzetek kötetre is. Sajnos azonban idén utoljára, hiszen - ebben a részben - Lilláék bizony kijárták a gimit, eltelt az a bizonyos 4 év, ami oly meghatározó minden gyerek/fiatal életében. A Szívkeringőben immár utolsó évesként térnek vissza főhőseink, hogy még egyszer utoljára részesei lehessünk a 8 fiatal mindennapjainak: Lilla, Gréta, Flóra, Jázmin és Krisztián, Ákos, Márk és Kristóf végzősként is hozzák a formájukat.
Félelemmel vegyes izgalommal álltam neki a befejező kötetnek, hiszen egyrészt nem akartam, hogy vége legyen, másrészt pedig alig vártam, hogy újra bekerüljek a Duna-parti Gimnázium diákjai közé. A történetbe a nyár végével térünk vissza, Lilla és Krisztián együtt vannak, habár kissé feszült a légkör amiatt, hogy Lilla még nem áll készen az első együttlétre a fiúval. Ennél még lobbanékonyabb a hangulat a barátnők között, hiszen Flóra kivételével mindenkinek van barátja, ezért kissé elhanyagolják egymást, ahogy mondani szokás, leszállt a rózsaszín köd a szerelmesek agyára. Mindenesetre az iskola, az utolsó év elkezdődik, és az ilyenkor a végzősöket üldöző mumusok pedig már szeptemberben lecsapnak rájuk: továbbtanulás, érettségei, és a jó öreg mi leszek, ha nagy leszek kérdés.
A fejezeteket a megszokott módon, hónaponként olvashatjuk. Most egy picikét azt éreztem, hogy túl gyorsan telnek a hónapok, nagyokat ugrunk, mintha kevesebb lett volna a kidolgozottabb rész. A legtöbbet egyébként Lilla meséli el, már kifejezettem vártam, hogy legyen váltás, mert nagyon kíváncsi voltam Krisztián gondolataira, aki eléggé távolságtartónak tűnt nekem ebben a részben. Aztán mikor ő mesélt, sajnos itt sem sikerült közelebb kerülnie hozzám. Nem is tudom, valahogy más volt, nem azt hozta, amit Lilla gondolatain keresztül hittem, és úgy éreztem, hogy nem működött köztük a kémia. Aztán a vége felé kaptunk egy fejezetet, Márkról is, na itt úgy voltam vele, hogy végre valami, ami egy kicsit pezsdítően hat a történetre. Sose tagadtam, hogy nekem ő  a kedvencem, a távolságtartó, rejtélyes fiú, akit még Lilla sem tud megzabolázni. Most végre kaptunk egy kis morzsát az életéből, ami sokat megmagyaráz, de azért én úgy vagyok vele, hogy kellett volna még Márkból nekem! Főleg úgy, hogy végre ő is meg tudta nyitni a szívét valaki felé..


Nem csak Lilláék, de a többiek kapcsolata is válságba kerül, vagy legalábbis lesz néhány akadály, amit le kell küzdeniük. Ákosnak és Grétának a távolsággal kell meg küzdeniük, míg Jázminnak és Kristófnak a családjuk előtt kell jól szerepelniük. Flóra pedig... nos ő az a szereplő, aki egyáltalán nem találja a helyét a világban, de legfőképp a barátai között. A hangulatingadozásai, frusztrált viselkedése talán sokakat idegesíthet (olykor engem is), de én mégis talán a legjobban vele tudtam azonosulni, hiszen nem könnyű egyedül lenni egy olyan baráti társaságban, ahol mindenkinek van párja. A végén azért az ő élete is sokat változik, SPOILER egyszerűen imádtam Flóra és Márk párosát, ahogy pattogott közöttük a levegő, na itt aztán volt kémia SPOLER VÉGE. 
A Szívkeringő hangulata is más volt, egy kicsit nyomasztóbb. Nem tudom, hogy azért, mert ez volt az utolsó évük, ami egyrészt szól a rengeteg kihívásról, a túlélésről, másrészt pedig a búcsúzásról, elengedésről. Akármennyire is szoros a barátság a fiatalok között, ez akarva-akaratlanul is megváltozik később. A másik ok pedig az volt, hogy túl nagy volt ebben a részben a feszültség közöttük, valahogy elmaradtak, vagy legalábbis csökkentek a humoros beszólógátasok, a csajok is eltávolodtak egymástól. Hiányzott a régi énjük, na. 
Szóval volt egy kis hiányérzetem a befejező kötetnél, de lehet csak azzal volt a problémám, hogy nemcsak Lilláéknak, de nekem is búcsúznom kellett. Már négy éve részese lehettem a Duna-parti 8 diákjának nem mindennapi életének. 8 majdnem teljesen idegen, akik a négy év alatt összenőttek, barátok lettek. Mindegyikük külön egyéniség, akik éretlen tinikből felnőtté váltak, de mindenképpen elindultak ennek útján. Nagyon megszerettem őket ez idő alatt, külön tetszett, hogy évente jött ki az új rész, mintha mi is kijártuk volna 4 év alatt a gimit. A befejezés is remek lett szerintem, ami igazából nem mondta el konkrétan, hogy kivel mi történt, csak lehetőségeket, nyitott kapukat hagyott, pont úgy ahogy az életben is történne. Tavi Kata egy csodálatos író, köszönöm neki, hogy - 4 könyvön keresztül - megélhettem ezt a történetet! Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mivel fog legközelebb előrukkolni, én biztosan olvasni fogom! 
Értékelés: 5/4,5

NYEREMÉNYJÁTÉK
Mi mással készülhetnénk fel a búcsúra, mint egy kis nosztalgiával. A mostani nyereményjátékban az előző részekkel kapcsolatos kérdéseket találtok. A helyes válaszokat a Rafflecopter megfelelő helyére írjátok be. A megfejtők között egy példányt sorsolunk ki Tavi Kata: Szívkeringő című regényéből a Könyvmolyképző kiadó felajánlásából.

Melyik lány zúgott bele elsőként Ákosba?
Figyelem, a kiadó csak magyarországi címre postáz; a nyertesnek 72 óra áll rendelkezésére, hogy válaszoljon, ellenkező esetben automatikusan újat sorsolunk!




További állomások
12.30. Könyvvilág
01.02. Deszy könyvajánlója
01.04. Sorok között

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése