„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2017. október 28., szombat

Rácz-Stefán Tibor: Mikrofonpróba


Hanna, Dávid, Áron, Máté és Xiara kollégiumi lakótársak. Mindegyikük családi háttere bonyolult, épp ezért, amikor pénzhiány miatt be akarják zárni a hétvégékre a kollégiumot, egy nagy tervet eszelnek ki. Vajon végre tudják hajtani? Sikerül megoldást találniuk a gondjaikra?
A Blogturné Klub négy tagja által megismerkedhettek az öt barát történetével. Kövessétek figyelemmel a turnét, mert játék is lesz, amelyen egy példányt nyerhettek a könyvből.

KÖNYV ADATAI:
Kiadó: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2017. szeptember 29.
Eredeti megjelenés: -
Oldalszám: 368
Fordító: -
ISBN: 9789634571537

Hanna, ​a magányos könyvmoly tragédiaként éli meg, amikor a tanár bátyjával egy vidéki kollégiumba költöznek. Ám ott két fiú is megdobogtatja a szívét.
Lehet-e választani álmaid pasija és életed legnagyobb meglepetése között?
Mátét a zene éltette, de egy szörnyű eset miatt vége mindennek. A fiú keserűségében másokat sebez, de amikor megismeri Hannát, a szócsatáik közben elfeledett érzések ragadják magukkal.
Bunkó srácból is lehet álompasi?
Dávid és Áron túléltek egy iskolai lövöldözést, és már két éve együtt vannak. A problémáik viszont egyre égetőbben törnek a felszínre, miközben elkeseredetten próbálják a kapcsolatukat egyben tartani.
Az első szerelem tényleg az utolsó marad?
A kínai származású Xiara egyetlen menedéke a tánc, ahol mindig békére lel a szülei vagy éppen a társai meggondolatlan szavai elől.
De vajon képes lesz valaha elfogadni önmagát?
Az öt barát összefogva, egymást támogatva küzd a démonaival, és összefognak, amikor szeretett kollégiumukat a bezárás fenyegeti.
Van egy pont, amikor a zene lehet az egyetlen megoldás…

A Mikrofonpróba az első könyvem Rácz-Stefán Tibortól (később Tibi), pedig a Fogadj el már egy ideje ott csücsül a könyvespolcomon, csak ahogy az lenni szokott azok a könyvek, amik régóta várnak elolvasásra, mindig hátrébb csúszódnak. Így utólag viszont már bánom, hogy nem olvastam el, mivel két főszereplőnek, Dávidnak és Áronnak a múltját meséli el, és ezért kicsit hiányérzetem volt a Mikrofonpróba olvasásakor.
A könyvnek azonban nem csak Dávid és Áron, hanem több főszereplője is van, név szerint Hanna, Xiara és Máté is. A történet nagyrészt egy balassagyarmati kollégiumban játszódik, és Hannán kívül mindenki ismeri a másikat, jó barátságban vannak. És mivel Hanna az új lány, aki testvérével, Kornéllal kényszerül ide költözni, és próbál beilleszkedni, talán őt éreztem leginkább a főszereplőnek. A lány egy tipikus jó kislány, könyvmoly, könyves blogger (persze nem emiatt jó kislány, ez csak hozzátartozik a személyéhez), aki nem nagyon élt eddig, de amikor kiderül, hogy Xiara lesz a szobatársa, és bekerül az új társaságba, ki kell lépnie a komfortzónájából. Főleg Máté miatt, aki az első pillanattól kezdve kipécézi magának a lányt a bunkó beszólásaival. Máté beszólásait szerintem egész jól kezelte, és egy idő után egyre közelebb kerültek egymáshoz, úgyhogy én szurkoltam nekik, csak aztán megjelent a harmadik fél Patrik, és dőlt minden. Kicsit haragudtam Hannára, amiért rögtön beleesett a túlságosan is tökéletes (szintén könyvmoly) fiúba, főleg mivel ő azért eléggé a vége felé jelent meg, és addigra már valami elkezdődött közte és Máté között. A második fiú számomra érdektelen maradt, tökéletes és túlságosan is hasonló Hannához, nem mozdított meg bennem semmit, de a legnagyobb problémám az egésszel, hogy nem szeretem a szerelmi a háromszögeket, és ennek a résznek a végén valami olyasmi kezdődött el.
De van nekünk még egy Xiaránk is, akit nagyon megkedveltem. A lány kínai származású, és habár látszólag a népszerű lány boldog és kiegyensúlyozott, mégis retteg a rasszista beszóláskostól, a kirekesztéstől. A tánc iránti szeretetét pedig imádtam, számomra mindig közel állnak az olyan szereplők, akik táncolnak. Az Áronos dolgot viszont nem igazán tudom hova tenni, de meglátjuk, mit hoz ki még ebből Tibi. És ha már Áron... Én teljes mértékben úgy éreztem, hogy Áron és Dávid párosa áll legközelebb az íróhoz - talán azért is, mert nekik múltjuk van -, hiszen annyira szépen, annyira természetesen írt róluk, hogy öröm volt olvasni. Imádtam a csábító Áron és a visszafogott Dávid jeleneteit, rájuk egyszerűen nem tudok külön-külön, csak egy személyben gondolni, nekik tényleg együtt kell lenniük! Éppen ezért is sajnáltam annyira, hogy nem olvastam a Fogadj el-t korábban, mert jó lett volna átélni, hogy milyen volt a megismerkedésük.


Van tehát 5 fiatal szereplőnk is, akiknek  a könyv során folyamatosan váltva ismerjük meg a történetét. Ez szerintem egyáltalán nem zavaró, hiszen mindegyikük éppen eléggé érdekes, és persze teljesen más személyiség, szóval unatkozni nem fog senki. Sőt talán egy kicsit át is billent a mérleg a másik oldalra: ugyanis mindegyikük  élete számomra túlzottan drámai volt: a szülőkre különböző okokból egyikük sem számíthat, aztán megjelenik a homofóbia, rasszizmus, gyerekkori traumák. Ez számomra kicsit sok volt, nem vagyok biztos benne, hogy minden fiatalnak ilyen nagy problémákkal kell megküzdenie, talán életszagúbb lett volna, ha nem mindegyik szereplő kap ilyen nagy csapásokat a sorstól, vagy ha néhány kisebb, amolyan tipikus tiniproblémákat is felsorakoztat Tibi.

Ami viszont nagyon tetszett, az a barátok összetartása, a zene szeretete és üzenete, hogy minden lehetséges. Igazából egy ideig nem is esett le, hogy miért a könyv/sorozat cím, aztán amikor kiderül, hogy a koli megmentése miatt a fiataloknak énekelni, táncolni, zenélni kell, már minden a helyére került. Nagyon tetszett, ahogy együtt küzdöttek, hajtottak, hogy tényleg nem az volt, hogy mindenki szuper tökéletes elsőre, hanem igenis beleadták szívüket-lelküket az egészbe! A könyvek borítóját ritkán emelem ki egy-egy bejegyzésben, maximum azt, hogy milyen szép, itt viszont meg kell említenem azt is, hogy mennyire jó választás lett: szerintem elképesztően jól passzol a történethez, még a cipőkhöz is tudnám passzítani a szereplőket, szóval tényleg teli találat!

A végére pedig kaptunk egy jó kis függővéget, szóval naná, hogy kell a folytatás! A könyv egyébként nagyon olvasmányos, olvastatja magát, főleg, hogy tényleg tudni akarod, hogy mi lesz a szereplők sorsa! Én úgy gondolom, hogy a YA kedvelők biztosan szeretni fogják a könyvet, azt viszont ajánlani tudom, hogy a teljes élményért olvassátok el  Fogadj el-t is, mert nekem anélkül kicsit hiányérzetem volt. 

Értékelés: 5/4.5


NYEREMÉNYJÁTÉK
A Mikrofonpróbában a srácok egy tehetségkutatón akarják megnyerni a kollégium nyitvatartásához szükséges pénzt. Mostani játékunk során olyan dalrészleteket olvashattok, amelyeket egy-egy tehetségkutatón felbukkant énekes ad elő. A feladat egyszerű: találjátok ki a részletek alapján, hogy ki az adott dal előadója, és a Rafflecopter doboz megfelelő sorába írjátok be a nevét. Sok sikert!


“A jófiút a fehér lovon kérhetem,
Te csak tönkreteszed teljesen az életem,
Nem én vagyok a lány, aki neked kell!”

Figyelem! Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.





További állomások
10. 24. Spirit Bliss
10. 26. Zakkant olvas
10. 28. Könyvvilág
10. 30. Deszy könyvajánlója

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése