„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2015. szeptember 26., szombat

Anna Todd: After - Miután

EGY SZENVEDÉLYES SZERELEM TÖRTÉNETE, AMELY MILLIÓKAT HÓDÍTOTT MEG VILÁGSZERTE.
Volt egy időszak Tessa életében, amikor még nem ismerte Hardint, de miután találkoztak, az élet megváltozott.
Tessa igazi jó kislány. Egy rendes fiúval jár már évek óta, vannak tervei, ambíciói, és az anyja ügyel rá, hogy az élete a megfelelő irányban haladjon tovább. 
Aztán elsőévesként beköltözik az egyetem kollégiumába, és találkozik Hardinnal. Azonnal feltűnik neki a tetovált, piercinges fiú, aki angol akcentussal beszél, és mindenben különbözik attól, amit Tessa az addigi életében megszokott. 
Hardin rendkívül mogorva, sőt kifejezetten ellenséges vele, és a viselkedése miatt Tessának gyűlölnie kéne őt. Gyűlöli is, amíg egy este egyedül nem maradnak a fiú szobájában. Tessát megragadja a fiú sötét személyisége, és amikor megcsókolják egymást, olyan szenvedély támad fel benne, amilyet még sohasem tapasztalt. Hardin hol gyönyörűnek nevezi, hol egy szó nélkül eltűnik, mintha egyáltalán nem érdekelné. A nemtörődöm viselkedése és a gorombasága ellenére Tessa úgy érzi, ha sikerül mélyre ásnia, megtalálja az igazi Hardint a hazugságok felszíne alatt. Hardin újra és újra eltaszítja, de csak azért, hogy aztán még közelebb vonja magához. Tessának megvan a tökéletes barátja. Miért igyekszik ennyire legyőzni a saját sértett büszkeségét, és Hardin előítéletét a rendes lányok iránt? 
Talán azért, mert ez szerelem?

Mostanában nagyon sok fantasy és disztópikus könyveket olvastam, és úgy éreztem, hogy egy kicsit szeretnék váltani. Őszintén már hiányzott egy jó kis new adult történet, ami ha jól meg van írva, szintén kedvelt műfajom. Hát jól megkaptam. Tessa és Hardin története teljesen összezavart, tele van túláradó, ráadásul állandóan váltakozó érzelmekkel, amit nagyon nehéz követni. De valamilyen mazochista okból még is folytattam az olvasást, és az igazat megvallva teljesen beszippantott a történet, és uralta a gondolataimat, egyetlen dologra vágytam, hogy folytathassam. 
Tessa
Pedig nem volt tökéletes történet. Sőt.. Tessa és Hardin kitettek azért, hogy ne működjön ez az egész. De kezdjük az elején. Tessa a mintadiák, jó tanuló, rendes barátja van, és bekerült egy neves egyetem angol szakára. Imád olvasni, szereti a klasszikusokat, és a könyvkiadásban szeretne dolgozni. Semmi sem állhat az útjába, hogy elérje a céljait, legalábbis Tessa ezt gondolja. Aztán jön Hardin, és minden megváltozik. Most mondhatnám, hogy a kezdetben mogorva fiú, aki aztán megváltozik Tessa kedvéért..., de nem! Hardin végig egy mogorva, vagyis inkább egy dühös fiú, aki mérges az egész világra, de legfőképp Tessára. De valamilyen okból mégis mindig keresi a lány társaságát, mondhatni folyamatosan a nyomában jár. Aztán egyre közelebb, veszélyesen közelebb kerülnek, és kialakul közöttük egy szenvedélyes, és veszekedéssel teli kapcsolat. Vannak nagyon jó, de rettenetes közösen átélt pillanataik is, és nagyjából ezeknek a váltakozásából áll az egész könyv.
Tessa - ahogy az a new adult műfajban sokszor előfordul - eléggé idegesítő volt. Az elején nagyon mérges voltam rá, ahogy Noahval (a gimis fiúja) bánt, önzőnek tartottam a viselkedését, nem értettem miért nem szakít már vele. Aztán a könyv második felében már jobban megkedveltem, amikor láttam, hogy milyen hatással van Hardinra. Nos igen, Hardin... Ő egy nagyon sérült és dühös fiú, akinek a múltjában olyan dolgok történtek, amik megtörtek benne valamit, és ezért lett olyan, amilyen. Persze ez nem indok arra, ahogy sokszor viselkedik, ahogyan a környezetével bánik. Szinte csak Tessa az egyetlen ember, aki jó hatással van rá. De persze elég sok mindennek kell történnie ahhoz, hogy eljussunk idáig, rengetek könny és veszekedés.
Hardin és Tessa két teljesen ellentétes ember, nemcsak külsőleg - Tessa a jó kislányos, zsák ruháival, Hardin pedig tetkós, piercinges rosszfiú -, hanem belső szempontból is. Ráadásul az egymásból kiváltott érzelmeik is egy hatalmas ellentét: míg Tessa a jót hozza ki Hardinból, addig a fiú hatására Tessa teljesen kifordul önmagából. Ami legtöbbször nagyon negatív, de máskor azért pozitív is. Ennek ellenére én úgy gondolom, hogy összeillenek, mert Hardin tényleg jobb akar lenni a lány mellett.
Hardin
Legalább is megpróbálja. Azonban ahogy haladtam az olvasással végig érzékeltem nagyon halvány, szinte alig érzékelhető jeleket arra, hogy valami készülődik. Valami, ami mindent megváltoztat. Aztán a legvégén minden nagyon hirtelen összesűrűsödik, és hogy szép szóval éljek, kiborul a bili. A titok: már sok más könyvben találkoztam ehhez hasonlóval, de szerintem pont azért csattan ekkorát, mert annyira közhely, hogy erre senki sem számít. Mondjuk ez egy kicsit durvább verziója a többihez képest, és mondanom sem kell, hogy mindent tönkretesz. Az egésznek úgy lesz vége, hogy ha még teljesen kiakasztott a történet, az tuti, hogy akkor is folytatni akarod. Talán ez a titka az egésznek...
A könyv egész végig a két véglet között ugrált, egyszer fent, egyszer lent, egyszerre utáltam és imádtam a szereplőket. Talán azért tetszett mégis, mert rengeteg érzelmet váltott ki belőlem, még akkor is, ha ezek nem mindig, na jó kinek hazudok, szinte soha nem voltak pozitívak. A szereplők nem tökéletesek, inkább emberiek. Az biztos, hogy mérgező a könyv, és ne számíts semmi jóra, semmi rózsaszín felhőre. Én is reménykedtem, aztán pedig nagyot koppantam, pedig Tessa már az előhangban figyelmeztet arra, hogy Hardin fenekestül felforgatja majd az életét...
Értékelés: 5/4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése