„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2015. június 29., hétfő

Kim Karr - Kötődés

Végre magyarul is olvasható Kim Karr nagysikerű sorozata, a Connections!
Dahlia London lelkét apró darabokra törte egy kegyetlen tragédia. Úgy érzi, a szerelmével együtt a boldogságtól is búcsút kellett vennie. Örökre.
Hiába telnek az évek, a szomorúságot nem tudja maga mögött hagyni. Ám amikor megbízzák, hogy készítsen interjút River Wilde-dal, a The Wilde Ones zenekar frontemberével, akiért egy régi, véletlen találkozásuk óta titkon rajong, mindketten lángra gyúlnak. Minél több időt töltenek együtt, annál jobban elmélyül a kapcsolatuk. Dahlia végre elhiszi, hogy megtalálta a lelki társát.
A gyász és a folyton kísértő múlt azonban ismét a felszínre tör. Vajon elkezdődhet-e így kettejük közös jövője? Vagy az élet még tartogat elképzelhetetlen fordulatokat?
A sorozat különös történettel indul, tele fájdalmasan felkavaró és lüktetőn izgalmas dallamokkal, akárcsak az a kétarcú zenei világ, amelynek kulisszái mögé bepillanthat az olvasó.


Ez a könyv egy olyan lányról  szól, aki nagyon hamar elveszítette szüleit, nagyszüleit, és csak egy ember maradt az életében, akire támaszkodhat. Gyermekkori legjobb barátja, szerelme, vőlegénye, Ben. Egy napon azonban ő is meghal, így teljesen magára marad. Daliah gyászáról, magányáról, továbblépésről olvashatunk Kim Karr könyvében. Arról, hogy hogyan lehet elviseli ekkora fájdalmat, mikor jön el a pillanat, amikor túljuthatunk egy ilyen hatalmas veszteségen. Ez nem könnyű Dahliának, hiszen már csak Ben maradt neki, ő volt az egyetlen biztos pont az életében.
A könyv első felében megismerjük Dahlia életét, családját, Ben és az ő történetét. Ami nekem feltűnt itt, hogy Ben és Dahlia között nem tapasztaltam sok szenvedélyt. Nem mondom, hogy nem szerették egymást, de gyermekkoruk óta együtt voltak, megszokták egymást... Amikor egy pár már ilyen sok időt együtt töltött, akkor bizony előfordul az ilyesmi.  Az a bizonyos szenvedély azonban rögtön fellángol Dahliában, amikor találkozik a The Wilde Ones zenekar fronteberével, Riverrel. A két főszereplő River egyik fellépésén találkozik egymással, és rögtön izzani kezd a levegő köztük. Ekkor még Daliha egyetemista és Ben párja, úgyhogy, amikor érzékeli a vonzalmat a szívdöglesztő énekes iránt, gyorsan ott is hagyja bárt. Nem is sejti, hogy évekkel később mekkora szerepet kap majd az életében River.
Aztán amikor egy nap újra találkoznak, ismét felizzik a talán soha el nem múlt szikra Dahlia és River között. Innentől kezdve pedig Dahlia összezavarodott lelkivilágáról olvashatunk. Hiszen egyrészt nagyon vágyik már Riverre, valakire, aki a sok szenvedés után törődik vele. Másrészt viszont lelkiismeret-furdalása van, úgy érzi ezzel megcsalja Bent. Ezek az ilyenkor teljesen természetes érzelmek árasszák el a lányt nagyon sokáig. River azonban annyira törődő, és odaadó, hogy nem könnyű neki ellenállni. Sokat olvastam arról, hogy néhányan túl soknak találják  az erotikus jelenteteket a könyvben. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem volt, de szerintem az írónő nem vitte túlzásba. Az első alkalomon kívül, talán a többi nem is volt annyira részletekbe menő. 

Örültem, hogy a könyv végén néhány fejezetet már River szemszögéből olvashattunk. Jó volt belelátni a fejébe, főleg, hogy az elején nekem egy kicsit furcsa volt, nem tudtam kiigazodni a személyiségén. Ami nagyon tetszett még a könyvben az a zene. Látszik, hogy az írónőnek mennyire fontos, hiszen minden fejezet címe egy-egy kedvenc dalának a címe volt, amik ráadásul nagyon is passzoltak történethez. 
Maga a történet több évet ölel fel. Az elején megismerjük Dahlia gyermekkor történetét, majd kapunk egy kis ízelítőt a Bennel közös életéről. Aztán évek telnek el Dahlia gyászával, végül pedig a képbe kerül River. És ez szerintem így volt jó és hihető, hiszen nemcsak Dahlianak, de az olvasónak is szüksége van arra, hogy ennyi szörnyűség után megtörténjen a továbblépés. Ami egy kicsit zavart, hogy a végén szerintem túl gyorsan történtek a dolgok, pcit összecsapottnak találtam.  Aki pedig unta volna a történetet, szerintem még ő is felkapta a fejét a befejezésen, hiszen kaptunk egy olyan fordulatot a végére, hogy egyszerűen muszáj elolvasni a következő részt. 
Örülök, hogy elolvastam a könyvet, hiszen miután először elolvastam a fülszöveget, teljesen rákattantam a témára, és nagyon vártam, hogy a kezembe foghassam. A könyvben megvan minden ami kell: egy kis romantika, némi erotikus és izzó jelenet, néhány fordulat, és persze egy szexi pasi, akiért érdemes továbblépni. 

Értékelés: 5/4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése