„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2015. június 14., vasárnap

Katie McGarry - Crash into You Szívkarambol

Kirobbanó történet egy jó kislányról, aki vakmerőségre is hajlamos, egy dörzsölt srácról, akinek nincs vesztenivalója, és egy száguldó tempóban szövődő szerelemről.
Színjeles tanulmányi eredmény, dizájnerrucik, kifogástalan élet – ennyit várnak Rachel Youngtól. A magániskolába járó tizenegyedikes lány azonban titkol ezt-azt jómódú szülei meg basáskodó bátyjai elől… sőt, épp két újabb tétellel gyarapította a listát. Az egyik, hogy sötét országutakon szokott száguldozni vadidegenek társaságában a Mustangjával. Hát a másik? A tizenhét éves Isaiah Walker – egy nevelőszülőknél fölcseperedett, tetovált srác, akivel szóba állnia sem lenne szabad. Ám miután a szürke szemű, átható tekintetű fiú a segítségére siet, többé nem tudja kiverni a fejéből. 
Isaiah is rejteget titkokat. A lakóhelyéről és Rachel iránti tényleges érzéseiről. Még csak az hiányozna, hogy belegabalyodjon egy gazdag csajba, aki nyilván csak a kaland kedvéért kívánkozik a város rossz hírű déli fertályára – még ha ránézésre valóságos angyal is ez a lány. 
Amikor azonban közös szenvedélyük, az aszfalton száguldozás, mindkettejüket életveszélybe sodorja, hat hetük marad, hogy kiutat találjanak. Hat hét, hogy kiderítsék, meddig hajlandók elmenni egymás megmentéséért.


Katie ismét megcsinálta. Hihetetlen volt. Én szerintem elmondhatom már magamról azt, hogy rengeteg YA könyvet olvastam, és bizony sajnos nagyon sok olyan könyv van a műfajban, ami nem tud már újat mutatni. Amikor azonban megjelenik egy könyv Katie-től, ő valahogy mindig megcsinálja. Annak ellenére, hogy a könyvei hasonló sémán alapulnak -tehát mindig megjelennek a sérült fiatalok, illetve szegény és gazadag különbsége -  mindig be tud csempészni a történetbe, vagy a szereplőkbe olyan elemet, amitől nem érzem azt, hogy én ezt már vagy százszor végigéltem. Azaz mindig meg tud lepni valami egyedivel. Egy percre sem unatkoztam, sőt még az utolsó 20 oldalba is beleszőtt egy olyan csavart, amitől aztán rághattam a köröm a végéig. 
"Száguldás. Arra vágyom. Hogy elszakadjak az érzésektől."
A Crash into you-ban nagyon tetszettek a kocsis száguldások és a gyorsulásos versenyzések (pedig aztán előtte a Szívatást olvastam, és abban is hasonló dolgok voltak), illetve a szereplők is teljesen megnyertek maguknak. Őszintén én már nagyon régen olvastam a sorozat második kötetét, és már el is feledkeztem Isaiahról. Nem kellett volna. Ebben a kötetben megmutatta, hogy igenis kiérdemelt egy saját kötetet, főként Rachellel a "jobbján". A lány szintén nagy kedvenc lett, nagyon tudtam azonosulni a karakterével..
De kezdjük az elején. Rachel egy gazdag családban nevelkedett, magán iskolában tanul, van négy bátyja, akik mindent megtennének érte. Minden tökéletesnek tűnik. Pedig nem az. A lány ugyanis a rákban elhunyt nővérének, Colleennak a pótléka. És ezt nem is titkolják előle. Mindent megtesz azért, hogy megfeleljen édesanyja elvárásainak, csak azért, hogy ezzel boldoggá tegye őt, és mindenki mást a családban. Azt azonban senki nem veszi észre, hogy a lányt szörnyű pánikrohamok gyötrik, amitől nagyon sokat szenved. És ha már a titkoknál tartunk, azt sem sejti senki a családjában, hogy utálja a csini ruhákat, a plazákat, és minden más lányos dolgokat. Amit viszont imád, az a kocsik, és a száguldás.. Ennek a szenvedélynek köszönhetően találkozik össze a látszólag veszélyes tetkós sráccal, Isaiah-val, aki az elején még mindig a már jól ismert Beth-t siratja.  De persze hamar rájön, hogy habár látszólag teljesen különböznek, mégis rengetek közös van bennük Rahellel.
Rachelt hamar megkedveltem. Teljes mértékben tudtam azonosulni a félelmeivel, a pánikkal, ami közönség előtt jön rá. Ennek ellenére mégse volt egyáltalán az a hisztis, rinyálós fajta, hanem inkább dacos és bátor. Nagyon bírtam. Egyébként azt is teljesen el tudtam hinni róla a családja hozzáállása miatt, hogy teljesen tapasztalatlan a fiúkkal mindenféle térten. Aztán ott van Isaiah, aki mondanom sem kell hitetlenül jó pasi, de nem abban "az elején bunkó vagyok, aztán majd jó fiú leszek" stílusban, hanem végig erős és védelmező volt, ami nagyon tetszett. 
De nem csak a főszereplők nyertek meg, hanem mellékszereplők is nagyon jól kidolgoztattak voltak. Először is ott voltak a régi kedvenceink Echo, Noah, Beth és Ryan is. Isaiah igazi családja. De ott voltak Rachel bátyai, vagy éppen Logan, akik mind-mind külön egyéniségek voltak. De aki a legjobban a szívemhez nőtt, az Abby volt. A látszólag kemény csaj, aki szintén az utcán nőtt fel, ezért olyan döntéseket kellett hoznia, amit nem szívesen tett meg. Ennek ellenére mégis ő volt az egyetlen és igaz barátja Rachelnek.
Ezen felbuzdulva utánanéztem, és még a következő köteteket fognak megjelenni:
Take Me On - Hayley és West (Rachel bátyja) története
Chasing Impossible - Abby és Logan története

Annyit mondanék még, hogy azt hittem, hogy Echo és Noah után már nem tud jobbat alkotni az írónő, hát tévedtem. Nekem mindenképpen ez könyv az eddigi kedvencem a sorozatból. Ráadásul eddig a magyar címfordításokkal sem voltam nagyon megelégedve, mindig Pushing the Limits vagy éppen Dare to you-ként gondoltam a könyvekre, de a Szívkarambol nagyon illik a könyvhöz, úgyhogy ezt teljes mértékben el tudtam fogadni. :)

Értékelés: 5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése