„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2015. február 21., szombat

Tammara Webber - A sorok között

Reid Alexander hozzászokott, hogy megkapja, amit akar – most pedig épp legújabb szereplőtársát, Emma Pierce-et akarja. Az egész világ fölsorakozik, hogy szépen a kezére játsszon ebben, amíg a külső forgatási helyszínen a fiú két váratlan akadállyal nem kerül szembe: egy ádáz volt barátnővel meg egy szintén Emma kegyeire pályázó vetélytárssal. Emma Pierce csak most tette meg a nagy lépést, szakított a reklámokkal és televíziós filmekkel, amelyek éveken át foglalkoztatták. Az igazi mozifilmben – a szuperdögös Reid Alexander mellett – kapott főszerep valóra vált álommal ér föl. Emma azonban titkos vágyat rejteget a szívében: egyszerűen normális lány szeretne lenni. 




Két dolgot szögeznék le. Először is aki olvasta és szerette A szív körvonalai könyveket, az ne várja, hogy hasonlítani fog rá. Mármint persze én se azt vártam, hogy majd egy ugyanolyan történetet fogok olvasni, de azért hasonló színvonalat vártam. Másodszor pedig a szereplők. Van hogy egy könyvben az egyik szereplő nem éppen a szívem csücske, de valahogy elnézem ezt az adott írónak, mert a másik szereplő, vagy éppen a történet, vagy az írásmód elfeledteti velem. De itt ebben a könyvben úgy éreztem, hogy egyik főszereplő se ér túl sokat, és a történet se lett valami megnyerő. Úgyhogy sajnos azt kell, hogy mondjam egy kicsit csalódtam az írónőben.


De most nézzük magát a történetet. Szóval a főszereplő lány Emma, aki színésznő, eddig csak kisebb szerepelései voltak, de most végre megkapta élete nagy lehetőségét, ő játszhatja a főszerepet a legújabb Büszkeség és balítélet feldolgozásban. Ráadásul Will Darcy nem más mint a nagyon szexi nagyon dögös Reid Alexander. És igen.. ennyit az össze jó tulajdonsága. Mert ugyebár. Van úgy hogy egy férfi eljátssza a nagymenőt, meg hogy őt aztán semmi sem érdekli, de aztán belelátunk a fejébe, a gondolataiba és rájövünk, hogy mit érez valójában és mit miért csinált. Hát Reid gondolatait is nyomon követhetjük, mivel a történet a két főszereplő váltott szemszögéből íródik, de azt kell hogy mondjam, ez se segített. Mert így is egy bunkó. Egyszerűen nem tudtam megkedvelni. Mert jó oké nem éppen könnyű a családi helyzete: az anyja alkoholista, az apja nem foglalkozik velük, de őszintén szólva Reid se töri magát, hogy bármit rendbe hozzon. 


Szóval Reid nem csak látszólag rossz fiú, de persze Emma ennek ellenére odavan érte. Egyszerűen nem értem a lányt, mert annyira nyilvánvaló, hogy csak testi vonzalom van közöttük. Ráadásul Reid annyira megbízhatatlan, nem is értem, hogy miért hisz neki a könyv kb. kétharmadán keresztül. Mert igen, kb. eddig küzdenek együtt a lehetetlenért, és én úgy gondolom, hogy csak ezután kezdődik el igazán a történet. Ugyanis Read mellett Emma megismeri Grahamet, aki persze a fiú szöges ellentéte. Már az első naptól kezdve jóban vannak, minden reggel együtt futnak, beszélgetnek, és egyre közelebb kerülnek egymáshoz.. Örültem, hogy ő is bekerült a képbe, mert azért ő sokat emelt a színvonalon. Graham eléggé titokzatos, és sokáig nem is lehet tudni, hogy mit akar Emmától. Éppen ezért Emma elég sok rossz döntést hoz, és tényleg csak a végén ismerjük meg igazán Graham titkát és szándékait.

Tehát ami szereplőket illeti se Emmát, se Reidet nem tudtam megkedvelni. Graham persze sokat segített, hogy végigvigyem a könyvet. Aztán ott van még Brooke, aki Reid első szerelme volt, és bármennyire próbáltak ellenségesek lenni egymással, szerintem még lesz folytatása a történetüknek. Szóval ebből a négy szereplőből kialakult egy "szerelmi négyszög", ha lehet ilyet mondani, de persze senki sem azzal van, akivel kellene. Akit még megkedveltem a történetben, az Emma legjobb barátnője, Emily volt, aki tényleg nagyon jó tanácsokat adott, nagyon szerettem a humoros beszélgetésüket. 
Összességében annyit, hogy habár a könyv nem igazán tetszett, azért szerintem el fogom olvasni a folytatást, mivel úgy végződik, hogy mindenképpen tudni akard, mi lesz a következő részben.


Értékelés: 5/2,5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése