„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2019. május 16., csütörtök

Rainbow Rowell: Szív küldi



A Scolar kiadó jóvoltából nemrég megjelent a Fangirl és az Eleanor ​és Park írónőjének legújabb regénye, Szív küldi címmel. A történet középpontjában Lincoln van, aki kettesben él az édesanyjával és szócsatákat vív jóval monogámabb nővérével. A férfi munkája az, hogy internetbiztonságisként egy lapkiadó dolgozóinak az e-mailjeit olvassa minden éjszaka, vagyis azokat, amik valami csúnya vagy tiltott szót tartalmazva a megjelölt e-mailek között landolnak. Lincoln eléggé unja a munkáját, ám élvezettel olvassa Beth Fremont és Jennifer Scribner-Snyder levelezését. A két szabadszájú nő humorosan, önirónikusan és vidáman ír egymásnak mindennap, és pontosan tudják, hogy valaki olvassa a leveleiket. Mire Lincoln észbe kap, beleszeret Bethbe…
Tartsatok bloggereinkkel, és tudjátok meg, hogy ők mit gondolnak a regényről. A turné végén pedig a kiadó jóvoltából kisorsolunk köztetek 3 példányt a Szív küldi c. regényből!


Könyv adatai
Kiadó: Scolar Kiadó
Megjelenés: 2019. március 12.
Eredeti megjelenés: 2011
Oldalszám: 328
Fordító: Gebula Judit
ISBN: 9789632449708



Beth Fremont és Jennifer Scribner-Snyder tisztában van vele, hogy valaki olvassa az e-mailjeiket. Ez ugyanis a szabály a lapkiadónál, ahol dolgoznak. Ám a lányok nem tudják komolyan venni a dolgot. Vicces, szabadszájú leveleikben részletesen megbeszélik a magánéletüket.
Lincoln O'Neill nem is érti, hogy került ide, ebbe az állásba, ahol az a dolga, hogy mások e-mailjeit olvasgassa. Amikor jelentkezett internetbiztonságisnak, egészen másra számított.
Amikor Lincoln elkezdi olvasni Beth és Jennifer levelezését, tudja, hogy figyelmeztetnie kellene őket. De nem teszi, annyira elvarázsolják a lányok történetei.
Mire rájön, hogy beleszeretett Bethbe, már túl késő lenne bemutatkozni…







Amikor meghallom Rainbow Rowell nevét, mindig melegség járja át a lelkemet, hiszen két olyan könyvet is alkotott - Eleanor és Park és (az örök kedvencem) Fangirl -, amelyeket valami hihetetlenül szerettem, és mindkét könyv megérintette a szívemet. Éppen ezért amikor megtudtam, hogy új könyve érkezik a Scolar Kiadónál mondanom sem kell, repestem a boldogságtól, és naná, hogy benne akartam lenni a turnéban is!

A Szív küldi egy kicsit más, mint az írónő korábbi könyvei, hiszen most nem fiatalok állnak a középpontban, hanem felnőttek. A Rowellre jellemző hangulatot azonban ugyanúgy hozta a könyv: életszagú, keserédes, mégis humoros, szívmelengető. A történet főszereplője egyrészt Lincoln, aki informatikusként kap állást egy szerkesztőségben, az a dolga, hogy megfigyelje a dolgozók levelezéseit, és ha olyan szavakat használnak, amik nem felelnek meg a munkahelyi morálnak, akkor egy figyelmeztető e-mailt kell írni nekik. Nem éppen egy álommeló az biztos, ráadásul mindezt éjszaka kell csinálnia. Tervezgeti is, hogy felmond, csakhogy rátalál két különleges barátnő lelevezésére, ami a felkelti a figyelmét, és az ártatlan olvasgatásoktól bizony egy idő után képtelen visszafogni magát, és egyre jobban belelovalja magát a lányok életébe.

És itt is van a két másik főszereplőnk is, akiknek a leveleit olvassa Lincoln, Beth és Jennifer. Számomra abszolút a lányok beszélgetése volt a könyv színfoltja, nagyon jól szórakoztam rajta, igazi csajos eszmecsere folyt közöttük, humorral, érzelmekkel, szinte mindenről képesek voltak beszélni. Persze nem mindig volt vidám, hiszen mindkettejüknek kijutott bőven a rosszból is, de például az is nagyon tetszett, ahogy ezeket a dolgokat kezelték, ahogy kibeszélték egymásnak a problémáikat.

Lincoln már sokkal visszafogottabb karakter volt, de abszolút fejlődő. Az életének talán az egyik legnehezebb szakaszában "találkozunk" vele, az elején nagyon zárkózott, az anyukájával él, aztán egyre jobban megnyílik, új barátokat szerez, elköltözik otthonról, szóval az önállóság, a felnőtté válás rögös útjára lép, ami valljuk be nem könnyű, főleg ha egyedül van az ember és a félelmeik korlátozzák. Ezzel az oldalával abszolút tudtam azonosulni, hiszen én sem vagyok egy társasági ember, és tudom magamról, hogy mennyi mindent nem tettem meg a múltban, csak azért mert féltem, és bizony már bánom. De nagyon igyekszem változtatni ezen, és megvalósítani az álmaimat, csak remélni tudom, hogy én is fejlődő karakter vagyok a saját regényben, mint Licoln.

Na, de visszatérve a könyvhöz, azért egy kis problémám mégiscsak volt vele, mindössze annyi, hogy nem erre számítottam. Mármint arra nem, hogy ennyire elhúzza a Lincoln és Beth szálat az írónő. Természetesen nagyon vártam már, hogy mikor és milyen módon derül ki, hogy Lincoln olvassa a lányok levelezéseit. Nos, erre aztán elég sokat kellett várnom, és bevallom, egy kicsit összekeveredtem, mert csak vártam, és nem történt meg, úgy éreztem, hogy már nagyon el van nyújtva, már zavart, hogy Lincoln nem lép, ezért volt, hogy untam is, és félreraktam inkább a könyvet. Aztán a vége pedig túlságosan egyszerű lett, kicsit olyan érzésem volt, mint amikor olyan gagyi romantikus filmeket nézek, ahol megtörténik a csók, aztán vége van, és örüljünk, hogy összejöttek, a többi pedig nem számít. Ezért megkockáztatom, hogy kár volt erőltetni a romantikus szálat, anélkül is működött volna, volt így is miről olvasni a könyvben.

Mindent összevetve tetszett a Szív küldi, itt is megmutatkozott az, amit a legjobban szeretek Rowell könyveiben, miszerint a szereplőik annyira emberiek, nincsenek szélsőségen jó és rossz karakterek, sőt, a hibáik teszik őket rettentően szerethetővé, így tudunk azonosulni velük a leginkább. Én mind a három főszereplőt nagyon megkedveltem, azért mondok hármat, mert őszintén szólva én Jennifert jobban csíptem a csajok közül, simán el tudnék képzelni neki (és persze Mitchnek) egy külön kötetet. Mint mindig, most is az életről szól az írónő könyve, olyan kérdésekkel, problémákkal foglalkozik benne, amibe rengeteg olvasó bele tudja képzelni magát, így könnyű szeretni a történetet. Az még egy kis pluszt ad hozzá, hogy az ezredforduló idejére csöppenünk bele, az akkori események, utalások teszik színesebbé a történetet.

Értékelés: 5/4


Rainbow Rowell nevét szerencsére elég sokan ismerik hazánkban, így arra gondoltunk, hogy egy könnyű feladatot kaptok tőlünk, ami az írónő által írt karakterekhez kapcsolódik! Minden állomáson találtok egy regényszereplőt, és az a feladatotok, hogy megtaláljátok a párját. A rafflecopterbe írjátok be, hogy melyik állomásokon voltak az azonos illusztrátor által megalkotott párok (Pl.: 3. állomás + 6. állomás vagy Blog neve1 + Blog neve2), ám mivel valaki pár nélkül marad, be kell írnotok annak a KARAKTERNEK a nevét, aki hoppon maradt a megfelelő rubrikába.




Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.


További állomások
05.12. Deszy könyvajánlója
05.16. Könyvvilág
05.18. Hagyjatok! Olvasok!
05.20. Könyv és más
05.21. Sorok Között
05.22. Kelly és Lupi olvas



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése