„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2019. április 24., szerda

Rachael Lippincott - Mikki Daughtry - Tobias Iaconis: Két ​lépés távolság


Stella Grant a legtöbb tinédzserrel szemben ideje java részét egy kórházban tölti, mivel cisztás fibrózisa van, de a lány mégis megtalálja a módját, hogy tartsa a kapcsolatot a barátaival, és egy felkapott Youtube-csatornát vezessen betegségéről! Stella szigorúan betartja a kezeléseket, időben beveszi a gyógyszereit, három lépés távolságot tart a többi betegtől, vagyis mindent megtesz, hogy új tüdőt kaphasson. A kórházban felbukkanó új beteg, Will Newman tekintete viszont megakad a lányon, és megpróbál közel kerülni hozzá!
A Könyvfesztiválon a kiadó standjánál már beszerezhetitek a Két lépés távolság című könyvet, de addig is kövessétek bloggereinket ennek a nem szokványos szerelmi történetnek a turnéján. Ne felejtsetek el játszani, mert a turné végén a Maxim kiadó jóvoltából kisorsolunk három példányt a regényből.



Könyv adatai
Kiadó: Maxim Kiadó
Megjelenés: 2019. április 25.
Eredeti megjelenés: 2018



Nemsokára a mozikban Haley Lu Richardson és a Riverdale dögös bandavezérét játszó Cole Sprouse magával ragadó főszereplésével!
Szerethetsz valakit, akihez sosem érhetsz hozzá?

Stella Grant élete minden pillanatát pontosan megtervezi. Cisztás fibrózissal küzd, és egyedül egy új tüdő adhatna neki egy kicsit hosszabb, könnyebb életet. Mindig szigorúan három lépés távolságot kell tartania más betegektől, és ő nem olyan, aki kockáztatni merne. Egészen addig, amíg be nem toppan az életébe a vad Will Newman, akinek rakoncátlan tincseitől és csodás kék szemétől Stella gyomra azonnal szaltózni kezd. Azonban a fiú éppen az, akitől a lánynak mindenképp távol kéne tartania magát, hiszen már a lehelete is életveszélyes lehet a számára. De mi van, ha a szívük és zsigeri vágyódásuk egyre közelebb húzza őket egymáshoz? Ha csak egy kicsit lefaraghatnának a távolságból… Vajon két lépés tényleg olyan veszélyes lenne, ha egyszer csak így nem törik össze a szívük?





Egy ideje leszoktam az olyan könyvek olvasásáról, amelyben a főszereplő(k) valamilyen (halálos) betegségben szenvednek. Ne értsetek félre, nincs ezekkel probléma, és van kedvencem is ebben a kategóriában, csak rájöttem, hogy legtöbbjük egyszerűen nem nekem való, nem én vagyok a célközönség. De akkor miért vágtam bele a Két lépés távolság-ba? Nem is tudom, talán mert film készül belőle, ami egyértelműen felkeltette az érdeklődésemet, és még tetszett is az előzetes, vagy csak az értékelések alapján úgy láttam, hogy nem fog átlépni egy határt a történet, ami nekem már sok lenne.

Szóval a főszereplőink két cisztás fibrózis betegségben szenvedő fiatal, akik jobban nem is különbözhetnének egymástól. Stella egy igazi "minta beteg", ha fogalmazhatok így, mindent megtesz azért, hogy jobban legyen, kipróbál minden kezelést, beszedi az összes gyógyszert, betartja a szabályokat. A lány nemcsak azért harcol, hogy új tüdőt kaphasson, ami megnövelhetné az életének hosszát, hanem szülei miatt is, akik - nem meglepő módon - padlóra kerültek, és a válást is tervezgetik. Aztán feltűnik a kórházban Will Newman, akinek szintén lehetősége van arra, hogy részt vegyen az újfajta kezelésben, csakhogy ő köszöni szépen, nem kér belőle. A fiú egész életét azzal töltötte, hogy kórházról kórházra járt, mindenféle új gyógymódot, kísérletet kipróbált, de semmi sem használt neki. Ebből aztán elege lett, és úgy van vele, hogy amint betölti a 18. életévét, lelép a kórházból, és elkezd igazán élni, amennyit még tud. Igazság szerint mindkettejük álláspontját megértettem, hiszen itt van nekünk Stella, aki minél tovább akar élni, a szülei és a nővére miatt, akik mindenben támogatták őt születéstől kezdve, és aztán Will, akinek elege van abból, hogy csak a kórházakat látja a világból, és nem az igazi szépségét.

Persze mégiscsak jobban élveztem, amikor már Will is elkezdett harcolni az életéért, amikor felébredt benne a remény a gyógyulásra. Természetesen ehhez a változáshoz köze van Stellának is, aki igencsak hamar elvarázsolja a fiút, kissé dilis és pedáns természetével. Igazán édes volt, ahogy egyre közelebb kerültek egymáshoz, és kialakult a szerelem közöttük, mindez úgy, hogy nem is érhettek egymáshoz, sőt meg kellett tartani azt a bizonyos két lépés távolságot. Bevallom őszintén, ettől a dologtól féltem a legjobban, mert lehetett volna nagyon gagyi és nyálas, de szerencsére nem lett az, sőt inkább plusz feszültséget, újdonságot vitt a történetbe. Létezhet úgy egy romantikus sztori, hogy a főhősök nem csókolhatják, még csak nem érinthetik egymást? Nos jelen esetben ez sikerült, persze ehhez kellett a speciális háttértörténet, de én elhittem, hogy így is kialakultak közöttük az érzelmek, sőt intimitás is.

Még egy pozitívuma volt a könyvnek, hogy meg tudott lepni. Az ember az ilyen történeteknél akarva-akaratlanul folyamatosan azon agonizál, hogy vajon mi lesz a végkifejlet, melyikük fog meghalni, ha meghal egyáltalán. Míg ezen spekuláltam, volt a könyv úgy felénél egy csavar, amire egyáltalán nem számítottam, és nagyon meglepett. Emiatt aztán sokkal jobban megértettem Stella érzéseit, és még jobban sajnáltam a családját.



A vége nekem kifejezetten tetszett, habár lehet ezzel sokan másképp lesznek. Megértettem Will döntését, hiszen úgy éreztem, hogy nagy álnokság lett volna egy happy end-et belepasszírozni ebbe a történetbe. Az utolsó mozzanatánál pedig kicsit olyan John Green-es érzésem volt, hogy most akkor döntse el mindenki maga, hogy mi lesz ezután.. És én ezzel tökéletesen elégedett voltam.

Abszolút ajánlom a könyvet, nem az a százas papírzsebkendőt elhasználandó típusú történet, de azért sok helyen megérintett. A szerelmi szál hiteles volt, a történet magával ragadó, és még meg is tudott lepni. A karakterek teljesen rendben voltak, és pont olyan magasan volt az érzelmi mérce, ami nekem még belefért. Kíváncsian várom a filmet is!

Értékelés: 5/5

NYEREMÉNYJÁTÉK

Stella és Will fiatal koruk ellenére elég sokat vannak kórházban a betegségük miatt, így ma az lesz a dolgotok, hogy hozzájuk hasonló (vagyis beteg) kamaszokat keressetek! A rafflecopter feletti képen szereplő kamasz történetbeli  KERESZTNEVÉT írjátok be a dobozba.
Annyit segítünk, hogy nem csupán annyi a közös Stelláékban és a keresett fiatalokban, hogy van valami komoly betegségük, hanem mindannyiuk történetéből készült filmadaptáció is! (Az egyik karakter valamiért kakukktojás. Aki tudja, hogy ki, írja be a blog nevét az EXTRA feliratú rubrikába, de ne spoilerezzetek!)




Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.



További állomások
04.24. Könyvvilág
04.26. Könyv és más
04.28 . Sorok Között



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése