„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2019. április 15., hétfő

5+1 könyv, amivel a Könyvfesztiválról szeretnék hazajönni


Közeleg a könyvmolyok idei első nagyobb eseménye, a Könyvfesztivál, amire azért én is igyekszem minden évben ellátogatni. Tavaly sajnos pont kimaradt, de utána rettenetesen meg is bántam, hogy nem mentem el, úgyhogy idén elhatároztam, hogy mindenképpen kimegyek. Vidéki lévén nekem a hétvége az ideális, most is szombatra tervezem a felutazást, habár ezen a napon mindig hatalmas a tömeg, de azért valahogy majd csak megbirkózom vele. Na, de a lényeg, a könyvek ugyebár, ami miatt ez a bejegyzési is létrejött: szokásomhoz híven idén is listával szeretnék menni a fesztiválra, amit már elkezdtem összeírni, ebből szemezgettem a bejegyzésembe néhányat, megmutatva nektek, hogy én miket szeretnék beszerezni idén a Könyvfesztivál alkalmával. Íme tehát 5+1 könyv, amit az idei Könyvfesztiválon szeretnék megvásárolni.


1. Jojo Moyes: Mióta ​megszerettelek
Szerintem ezt nem kell magyarázni, aki követi a blogomat, tudja, hogy az egyik kedvenc írónőm, kedvenc sorozatáról van szó, a Mielőtt megismertelek harmadik része. Ha jól értesültem, akkor érkezik a Könyvfesztiválra, szóval tuti, hogy enélkül nem megyek haza!

Fülszöveg: A trilógia világszerte milliók által várt újabb kötetében tovább folytatódik a hatalmas sikert aratott Mielőtt megismertelek című regényben bemutatott Lou Clark története.
Lou sok mindent tud. Pontosan tudja például, hogy milyen nagy a távolság új New York-i otthona és londoni barátja, Sam lakása között. Azt is tudja, hogy a főnöke jó ember, ahogy azt is, hogy a felesége eltitkol valamit a férfi elől.
Azt viszont nem tudhatja, hogy miközben beleveti magát New York társasági életébe, hamarosan megismerkedik valakivel, aki jókora felfordulást okoz a lelkében. Merthogy Josh elképesztő módon emlékezteti valakire, akire rendkívül fájdalmas visszaemlékeznie.
Azt sem tudja Lou, hogy mihez kezdjen a kialakult helyzetben – csupán azt tudja, hogy bármilyen döntés hoz, az mindent visszavonhatatlanul megváltoztat az életében. És hogy mindenképp követnie kell a szíve szavát, akárhová is vezesse.

Kiadó: Cartaphilus


2. Brittainy C. Cherry: Gravitáció
Brittainy C. Cherry Az vagy nekem sorozata nagy kedvencem a new adult műfajban, de aztán fogalmam sincs, hogyan, mégis lemaradtam a Gravitáció megjelenéséről, pedig még blogturné is volt hozzá. :D Nincs gond, a fesztiválon beszerzem!

Fülszöveg: Engem ​az érzelmeim vezéreltek, ő fásult volt és közönyös. Én álmodoztam, ő rémálmokban élt. Én gyakran sírtam, neki nem voltak könnyei.
Bár jégből volt a szíve, voltak röpke percek, amikor összekapcsolódott a pillantásunk és megláttuk egymás lelkében a titkokat, és amikor az ajka megízlelte a lelkemet mardosó félelmeket, én pedig magamba szívtam az ő fájdalmát. Néha még azt is elképzeltük, milyen lenne egymást szeretni, de a közénk furakodó, csúf valóság rendre a földre kényszerített minket.
Nem tudta, hogyan kell szeretni, és ugyanezt rólam is el lehetett mondani. Mégis… ha esélyt kapnék arra, hogy újra szerethessek, ismét őt választanám.
Még akkor is, ha tudnám, hogy fájni fog. Még akkor is, ha újra és újra földhöz vágna bennünket a gravitáció.
Lucy és Graham szívbe markoló története megmutatja, milyen az, amikor a szavak már nem elegendők. Ami segíthet, az egy ölelés, amiben a lelkek érintkeznek, és egy tekintet, ami többet mond bármely szónál. Olyankor beszélnek igazán – azon a nyelven, amit a legjobban értenek.

Kiadó: Libri


3. Mary E. Pearson: Tolvajok ​tánca
Nemrégiben nézegettem a Gabo Kiadó oldalát, és akkor találtam rá erre a könyvre. A gyönyörű borító rögtön megfogott, aztán a fülszöveg elolvasása után megállapítottam, hogy kell ez a könyv. Fantasy nélkül nem is jöhetek haza a fesztiválról!

Fülszöveg: A Ballengerek családja nemzedékek óta él a törvényen kívül, azt állítva, hogy az ő nemzetségük a legősibb a Fennmaradottak közül. Az új családfő hatalmát azonban belső hatalmi harcok és külső fenyegetések kezdik ki.
A vendai királynő három ifjú nőt, elit testőrsége tagjait küldi a Ballengerek fészkébe, hogy színe elé hurcoljanak egy árulót. A kis csapatot egy legendás tolvaj vezeti, aki élete legnehezebb feladatára készül.
Amikor a törvényen kívüli vezér és a tolvaj találkoznak, macska-egér játék veszi kezdetét, amelyben mindketten titkokat őriznek és próbálnak feltárni – mit sem tudva arról, hogy a legsötétebb titok mind közül az egész kontinens jövőjét veszélyezteti.
A Fennmaradottak krónikája, mely Az árulás csókjával vette kezdetét, most a kontinens új szegletébe vezet el, már megszeretett régi és lebilincselően izgalmas új szereplők közé.

Kiadó: GABO


4. Monica Hesse: A ​kék kabátos lány

Nemrég olvastam az A világítótorony legendája c. könyvet, és utána kezdtem el keresni hasonlót a témában, akkor találtam rá a kék kabátos lányra. A fülszöveg és az értékelések meggyőztek, úgyhogy mindenképpen szeretném beszerezni.

Fülszöveg: 1943 januárja, Amszterdam. Hanneke biciklivel járja a feketepiacot, és az ott szerzett áruval kereskedik. A háború borzalmai már elérték a várost, a lány elesett szerelmét gyászolja, mégis sikerül viszonylag kiegyensúlyozott életet biztosítania családjának. Egy napon azonban egy idős néni megkéri, hogy keressen meg egy eltűnt zsidó lányt. Ekkor alapjaiban változik meg Hanneke élete, és lassan sodródik bele az ellenállás szövetébe, hogy a náci rezsim ellen küzdjön.

Kiadó: Tilos az Á Könyvek



5. Gallay-Nagy Krisztina: Poison ​of Love

Már nem is tudom, hol találtam rá, mindenesetre valami megfogott a történetben és a borítóban, szóval felkerült a listámra.

Fülszöveg: „Az ​ember hajlamos mindent megtenni azért, hogy megvédje, akit szeret.
Hadd meséljek el egy történetet arról, hogyan tettem tönkre imádott énekesem és egy komplett rockbanda karrierjét.
Az univerzum rendjének felborításáról már nem is beszélve.”
Natalie Bat, az ízig-vérig rocker kamaszlány bármit megtenne azért, hogy találkozhasson kedvenc rockbandája, a Poison of Love imádott énekesével, Adrian Arronnal.
A bármit pedig igen tág fogalom, kiváltképp, ha az ember édesapja egy időgépen dolgozik egy kétes hátterű cégnél.
Így történhet, hogy Nat egy osztályba kerül rajongása tárgyával, a leendő rocksztárral. Adrian azonban tinédzserként közel sem olyan, amilyennek egy szerelmes rajongó a hírhedt frontembert képzeli.
1999-ben még nyoma sincs letölthető mobilalkalmazásoknak, a slágerlistákat popbandák uralják, a képregényhősökért rajongók egytől egyig csodabogárnak számítanak. Valaki pedig mindvégig a fiatalokon tartja a szemét, mert pontosan tudja, mihez vezethetnek a meggondolatlan, tizenéves Natalie tettei…

Kiadó: Főnix Nova


+1 Anna Todd: Mielőtt
Amikor tavaly felröppent a hír, hogy film készül Anna Todd Miután c. könyvéből, eszembe jutott, hogy annak idején milyen függője voltam a sorozatnak. Éppen ezért év elején elolvastam Hardin kötetét, a Before-t, mert akkor még úgy tudtam, hogy nem fog itthon megjelenni. A Gabo Kiadó azonban nagyon kegyes volt a rajongókhoz, és éppen ma jelentették be a hírt, hogy magyarul is érkezik a kötet. A várható megjelenés április vége, hát remélem azért, hogy ez a Könyvfesztivált jelenti, és be tudom majd szerezni ott. :D


Fülszöveg: Hardin és Tessa drámai szerelme egy örvény, mely mindenkit magával rántott, aki körülöttük volt. Most ezek a szereplők is hangot kapnak, és újra felbukkannak az eredeti miután-regények eseményei előtt, közben és azokat követően. A regényben megismerjük Hardin beszámolóját az első találkozásokról Tessával, és ez meg fogja változtatni az eddigi véleményünket a komor fiúról és az angyalról, aki szereti őt.

Kiadó: GABO

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése