„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2019. március 29., péntek

Katie Fforde: Szerelmes ​levelek


Nemrég megjelent a Libri Kiadó gondozásában Katie Fforde Szerelmes levelek című regénye, amelynek köszönhetően nemcsak betekintést nyerhetünk egy könyvfesztivál megszervezésébe, hanem egy romantikus szerelem fellángolását is végigkövethetjük. Ezúttal a Blogturné Klub 7 bloggerének véleményét olvashatjátok a könyvről, és természetesen a turné végén ti is nyerhettek egy saját példányt a regényből.


Könyv adatai
Kiadó: Libri Kiadó
Megjelenés: 2019. február 13.
Eredeti megjelenés: 2009
Oldalszám: 512
Fordító: Berki Judit
ISBN: 9789634331568
Megrendelés: https://www.libri.hu/konyv/katie_fforde.szerelmes-levelek-9.html



Laura Horsley a könyvek szerelmese. Sajnos azonban a könyvesbolt, ahol dolgozik, bezár, így a lány búcsúpartit rendez az olvasóklub és a törzsvásárlók számára. A fogadásra betéved egy neves irodalmi ügynök, akit lenyűgöz a lány szervezőkészsége, és rögvest munkát is ajánl neki. A festői Somerbyben kellene tető alá hoznia egy irodalmi fesztivált.
Laura boldogan vállalja a feladatot, ám szinte azonnal nem várt nehézséggel találja szemben magát: a szponzor csak akkor hajlandó támogatni a rendezvényt, ha fesztiválon részt vesz Dermot Flynn, az ír széppróza fenegyereke. Flynn húszévesen robbant be az irodalmi életbe, ám második kötete után eltűnt a nyilvánosság elől. Alkotói válságba került? Vagy más oka van a visszavonulásának?
Laura nagy rajongója a férfinak: ő a kedvenc írója, sőt: plátói szerelmet táplál iránta. Nekivág hát az útnak, hogy a festői ír falucskában becserkéssze a vérlázítóan jóképű "ír vadembert", aki meglepő feltételhez köti a fesztiválon való megjelenését...


Már rengetegszer találkoztam Katie Fforde nevével, és gondoltam is rá, hogy olvasnom kellene tőle, hiszen a romantikus műfaj közel áll hozzám, de valamiért mégsem került rá sor. Amikor azonban felmerült, hogy turné lesz a Szerelmes levelek könyvéből, és elolvastam a fülszövegét, rögtön lecsaptam a lehetőségre, annak reményében, hogy egy könyvmoly és a kedvenc írója között kialakuló jó kis románcról olvashatok.

A történetünk főhőse, Laura tehát egy igazi könyvmoly, aki ráadásul egy könyvesboltban dolgozott évekig. A könyv elején éppen utolsó napjait tölti szeretett állásában, de sokáig nem kell csüggednie, mert egy remek lehetőséget kap, miszerint segédkezhet egy könyvfesztivál megszervezésében. Miután megismerjük a többi szervezőt is, akikkel az egyébként visszahúzódó lány hamar megbarátkozik, kiderül, hogy az egyetlen szponzoruk csak akkor hajlandó támogatni őket, ha elérik, hogy a híres és hírhedt ír származású Dermot Flynn író is eljön a fesztiválra. Ez azonban nehéz ügy, ugyanis a férfi már évek óta nem hajlandó elhagyni a hazáját, ráadásul a két megjelent könyve óta nem is adott ki semmit. Mivel (természetesen) Laura is nagy rajongója a férfi munkásságának, őt kérik meg, hogy próbálja meg rávenni arra, hogy jöjjön el. Laura aztán el is utazik, mindenféle kalandba keveredik, találkozik is a szenvedélyes íróval, és hamar elpattan az első szikra a főhőseink között, az út alatt kicsit jobban megismerik egymást, és talán még bele is egyezik a férfi, hogy részt vegyen a fesztiválon..

Nem túl bonyolult a történet, de nekem alapjában véve tetszett, meg voltam elégedve addig, amíg Laura Írországban járt először, gondoltam hazautazik, lemegy a fesztivál - amire egyébként az utolsó percéig nem lehetett tudni, hogy elmegy-e a férfi, de ez az izgalomfokozás még tetszett is - aztán ennyi. A szervezős és az író kurzusos részek is jók voltak szerintem, de én a fesztivállal be is zártam volna a történetet. Addigra ugyanis már megvolt az első egymásra találás, a félreértés is, simán feloldhatta volna ott az írónő a konfliktust, főleg mivel igazából nagyon egyszerű volt a dolog, kicsit túl is volt reagálva szerintem Laura részéről. És itt jön a képbe az egyik problémám, hogy rettenetesen hosszú volt a könyv, bőven elég lett volna 300 oldalban megoldani ezt a nem túl komplikált sztorit, a fesztivál utáni rész nekem már nagyon sok volt, rendkívül feleslegesnek éreztem.



Mivel alapvetően tetszett ez az olvasó és a kedvenc írója közötti szerelmi szál, és Dermot karaktere is elég érdekes volt, egy ideig elnéztem Laura személyét, és talán ha nem húzta volna 500 oldalon keresztül az írónő a sztorit, annyira fel sem tűnt volna, hogy mennyire idegesítőek olykor a lány gondolatai. A végére azonban már ettől is besokalltam, mert igazából sokszor alaptalannak éreztem a vádjait, és kissé gyerekes viselkedés volt a részéről, ahogy ezt az egész szituációt kezelte (kezdve azzal, hogy alig ismerte a férfit, de már szerelmes volt belé, uhh, ezt nagyon szeretem). Dermot viszont szimpatikus volt, talán egy kicsit hamarabb kiteríthette volna a kártyáit, sok szenvedéstől megszabadította volna a lányt, azt pedig kifejezetten sajnáltam, hogy végül is nem derült ki, hogy miért is volt ez az írói válsága, és hogy igazából elég keveset tudtunk meg róla.

Én amondó vagyok, hogy az alaptörténet jó, a könyvmoly lelkemnek jót tett, de sajnos a hossza miatt végül elvesztette a varázsát. Aki egy könnyed, bájos romantikus könyvre vágyik, és nem zavarja a magas oldalszám, annak ajánlom a könyvet.


Értékelés: 5/3,5


NYEREMÉNYJÁTÉK

A könyv főszereplője, Laura Horsley igazi könyvmoly. A feladatotok ezúttal az lesz, hogy a blogjainkon található képek alapján beazonosítsatok más könyvmoly karaktereket (könyvekből vagy filmekből), és a nevüket beírjátok a rafflecopter doboz megfelelő sorába.


Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.



További állomások
03.27. Szembetűnő
03.29. Könyvvilág
03.30. Kelly és Lupi olvas
03.31. Spirit Bliss Sárga könyves út




2 megjegyzés: