„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2018. június 6., szerda

Marissa Meyer: Heartless ​– Szívtelen


A Könyvhétre érkezik egy új regény Marissa Meyer tollából a Könyvmolyképző Kiadónál. Aki ismeri az Alice Csodaországban világát, biztosan szeretni fogja a Heartless - Szívtelen történetét, hiszen annak egy meghatározó szereplője a könyvünk főhősnője. Ha szeretnétek megismerni Catherine mesés világát, és a kalandos, romantikus, ám olykor fájdalmas történetét, akkor tartsatok a turné bloggereivel, és játsszatok a könyvért.

Könyv adatai
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Megjelenés: 2018. június 7.
Eredeti megjelenés: 2016
Oldalszám: 560
Fordító: Szabó Krsztina
ISBN: 9789634572527



Bár Catherine az egyik legkelendőbb fiatal hölgy Csodaországban, és a házasodni kívánó Szív Király kedvence, őt mégis egyebek foglalkoztatják. Ínycsiklandozó süteményeket süt, és a leghőbb vágya az, hogy pékséget nyisson a legjobb barátnőjével. Az édesanyja szerint ilyen gondolatok azonban nem méltók egy olyan fiatal lányhoz, aki akár királynő is lehetne.
Cath megismerkedik Jesttel, a jóképű és titokzatos udvari bolonddal. Életében először valódi vonzalmat érez valaki iránt. Kockáztatva, hogy vérig sértik a Királyt és éktelen haragra gerjesztik Cath szüleit, a két fiatal titkos, viharos kapcsolatba bonyolódik. Cath a saját szerencséjének kovácsa akar lenni, és a saját feltételei alapján akar szerelembe esni. Ám a sorsnak más tervei vannak e varázslatos, őrült és szörnyetegekkel teli vidéken…





Marissa Meyerről nekem rögtön a Cinder könyv jutott eszembe, amit még 2014-ben olvastam, vagy legalábbis elkezdtem. Én tényleg ritkán hagyok félbe könyveket, azonban valamiért nagyon nem jött be annak idején ez a Hamupipőke-szerű átdolgozás. A Heartless könyvéről elég sok jó véleményt olvastam itt-ott, ezért úgy voltam vele, hogy adok még egy esélyt az írónőnek. Szerencsére jól tettem, mert engem teljesen magával ragadott ez a meseszerű világ.
Azt tudni érdemes, hogy a könyv az Alice Csodaországban világából merít, vagyis egyfajta előzménye annak, hiszen egy fontos szereplőjének életét dolgozta ki, rávilágítást kap az olvasó arra, hogy miért lett olyan, amilyen. Hogy pontosan kiről van szó, azt nem árulom el, de azért a fülszövegből eléggé egyértelmű szerintem. Azt az elején tisztáznám, hogy én nem olvastam és nem láttam filmen, mesében az eredeti történet, fogalmam sincs, hogyan, de az Alice Csodaországban kimaradt az életemből. Persze nagy vonalakban ismerem a történetet, de a részleteket viszont nem, ezért én duplán rácsodálkoztam erre a különleges világra.
Csodaországban járunk tehát, ahol megismerhetjük a fiatal, álmodozó Catherine-t, aki habár előkelő családból származik, bálokról bálokra jár, mégis teljesen más dolgok foglalkoztatják. Legfőképpen a sütés, ami a kedvenc időtöltése, komornájával Mary Annel pedig azt tervezgetik, hogy pékséget nyitnak közösen. Csakhogy a szülei erről nagy valószínűséggel hallani sem akarnak, ők inkább azzal vannak elfoglalva, hogy lányukat férjhez adják, nem is akárkihez, magához a királyhoz! A király egyik rendezvényén szembesül a ténnyel a lány, hogy maga az uralkodó is érdeklődik iránta, sőt éppen a kezét is meg akarja kérni, amitől aztán Cath annyira megijed, hogy inkább elmenekül. Ekkor találkozik a titokzatos és sármos udvari bolonddal, aki valahogy egy pillanat alatt befészkeli magát a lány szívébe.
Nagyon nehéz úgy írni az értékelést, hogy ne fecsegjek ki valami fontosat. A könyv maga elég hosszú, több mint 500 oldal, de én egyáltalán nem unatkoztam, sőt csak úgy peregtek a képzeltbeli lapok a kezem alatt. Valami mindig történt, akár egy édes, romantikus jelenet, akár egy Gruffacsór támadás, ami megfélemlítette a Csodaországban élőket, akár Cath küzdelme az álmaiért, ami ahogy fogytak a lapok, egyre jobban kétségbeesett próbálkozásnak tűnt. Ami engem illett, én nem gondoltam volna, hogy ez lesz a vége, nagyon-nagyon szurkoltam a szereplőknek, és a vége felé, amikor már láttam, hogy megpecsételődött annak a bizonyos négy szereplőnek a sorsa, egy kicsit megszakadt a szívem mindegyikőjükért.
Sok és sokféle szereplő fordult meg a történetben. A legjobban Catherine-t kedveltem meg, ami nem is csoda, hiszen ő volt talán az egyetlen a királyságban, aki nem követte a tétlen csordaszellemet, hanem igenis cselekedni próbált. Ő tipikusan olyan karakter, aki kitűnik a tömegből, egyéniség, aki mer álmodni, és ezért tenni is. Sajnos mivel ő sem tökéletes, néhol a félelmei irányították, és nem mindig a helyes döntést hozta meg. Elképesztően sajnáltam azt az átalakulást, ami végbement benne, ahogyan elveszítette önmagát.. Jest is szimpatikus volt természetesen, hiszen sokat segített a lánynak, kihozta belőle a jó tulajdonságokat, megmutatta neki, hogy milyen az igazi boldogság. Az viszont szerintem egyértelmű, hogy Cath karaktere sokkal erősebb, nagyobb hangsúlyt volt rajta.
Nagyon a szívemhez nőtt Meyer Csodaországa, amiben mindenféle fajtájú, méretű és formájú lények tűntek fel, és mivel annyira természetesnek hatott ez a közeg, amiben a szereplők élnek, teljesen bele tudtam feledkezni, hagytam magam sodródni az árral. Szerettem Cath álmait, amik mindig jelentőséggel bírtak, Jest trükkjeit, az olykor-olykor felbukkanó humort, a folyton pörgő eseményeket, és összességében is összeállt a kép. Már régen olvastam fantasyt, úgyhogy kifejezetten üdítően hatott rám ez a nem éppen mindennapi környezet, a szintén nem mindennapi szereplőkkel. Én bátran ajánlom olvasásra, ha valami meseszerű, könnyed, de azért tanulságos történetet szeretnétek kezetekbe venni!

Értékelés: 5/4,5

NYEREMÉNYJÁTÉK
A mostani nyereményjátékunk során egy keresztrejtvényt kell megoldanotok. A beírandó szavak és a megfejetés természetesen valamilyen módon a történethez kapcsolódnak. A játék során figyeljetek arra, hogy minden állomáson több szót is ki kell találnotok, és hogy egy kicsit csavarjunk a dolgon, nem sorban haladunk, ezért nagyon figyeljétek a feladvány előtti sorszámot, és oda illesszétek be a rejtvényben a szavakat is. A keresztrejtvény minden szavát várjuk a rafflecopter dobozba, és természetesen a legvégén a megfejtést se feledjétek el beírni! Ha valamiben nem vagytok biztosak, inkább később írjátok be, mert sajnos utólag már nem tudtok javítani.




FELADVÁNYOK
3. a szerelem virága
8. töklámpás alapanyaga

Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.



További állomások
06.06. Könyvvilág
06.08. Desz könyvajánlója
06.10. CBooks



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése