„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2018. január 18., csütörtök

Sarah J. Maas: A ​Court of Mist and Fury – Köd és harag udvara



A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából hazánkban is megjelent Sarah J. Maas nagysikerű sorozatának második kötete, a Köd és harag udvara, mely fenekestül felforgatja az eddig megismert világot. Feyre-nek ezúttal szembe kell néznie a múltjával, elfogadnia különleges adottságait és döntenie kell sorsáról, miközben háború közeleg.
Tartsatok a Blogturné Klub nyolc bloggerével, ismerjétek meg a történetet és annak szereplőit, a turné végén pedig vigyétek haza a regény egy példányát.



Könyv adatai
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Megjelenés: 2017. december 15.
Eredeti megjelenés: 2016
Oldalszám: 750
Fordító: Hetesy Szilvia
ISBN: 9789634570943


Én nem vagyok jó. Semmi vagyok, és a lelkem, halhatatlan lelkem el van átkozva… Mintha a tüdőm is cserbenhagyott volna, de próbáltam levegőt venni, hogy ki tudjam mondani, hogy nem. Nem.
Miután Feyre kiszabadította szerelmét, Tamlint a gonosz tündérkirálynő karmai közül, már halhatatlanként, tündérmágiája birtokában tér vissza a Tavasz udvarába. De nem feledheti sem a szörnyűségeket, melyek révén megmentette Tamlin népét, sem az alkut, amit Rhysanddel, az Éjszaka udvarának rettegett főurával kötött.
Egyre jobban bevonódik Rhys ügyeibe és fellángoló érzelmei hálójába, ám háború közeleg: egy minden eddiginél hatalmasabb gonosz erő fenyeget azzal, hogy mindent elpusztít, amiért Feyre valaha küzdött.
Szembe kell néznie a múltjával, elfogadnia különleges adottságait és döntenie kell a sorsáról.
Oda kell adnia a szívét, hogy meggyógyítsa a kettéhasadt világot.
Sarah J. Maas New York Times bestseller szerző lélegzetelállító fantasy-sorozatának második kötete.





Előre is elnézést kérek a SPOILEREKÉRT, amik szinte az egész bejegyzést átszövik, ezért nem is jelöltem őket külön. Sajnos vagy nem sajnos csak úgy tudom érdemlegesen kiadni magamból az érzelmeimet, ha lelövök egy-két poént. Tényleg bocsi. És bocsi érzelmi kirohanások miatt is.
Folytatódik tehát a Tüskék és rózsák udvara. Bevallom habár szerettem az első részt, nem lett kedvenc (akkor még az Üvegtrón körül forgott minden számomra), minden esetre kíváncsian álltam neki a második kötetnek. És azt kell mondanom, hogy: Ó. Te. Jó. Ég. Sarah valami elképesztően meglepett a folytatással, ez a nőszemély mindig eljátssza, hogy még véletlenül se úgy legyen a folytatás, ahogy azt mi, ártatlan rajongók elképzelni merészeltük. Ez nem mindig feltétlenül szerencsés, most azonban rettentően működött. Nagyon-nagyon működött!
Forrás
Sarah J. Maas átvert engem! Ahogy szegény Feyre, úgy én magam is lehidaltam a könyv elején. Az első könyvet azzal a megnyugtató érzéssel csuktam be, hogy jé, milyen jó, hogy kaptunk egy viszonylag boldog véget, semmi függővég, tök happy voltam ezzel a gondolattal. Aztán olvastam kb. tíz oldalt az ACOMAF-ból, és rá kellett jönnöm, hogy mekkorát tévedtem! Tamlin, te szemét, hogy tehetted ezt? Pedig én tényleg kedveltek! Tudom-tudom most biztos sokan somolyogva olvassátok a bejegyzést (ti, akik jobban figyeltelek az első résznél, és sejtettétek, hogy valami nem oké), hogy mégis hogyan dőlhettem be neki. Védelmemre szóljon, hogy Feyre is járt. Na de mindegy is, lépjünk túl az első sokkon, akarom mondani a könyv elején. Feyre élete tehát nem úgy alakul, ahogy ő azt elképzelte, a Tavasz udvarának urával, bármennyire is próbálja szeretni, nem bírja elviselni Tamlin fojtogató viselkedését, a férfi elég durván elbánt vele. És ha már itt tartunk, Lucien is. Nagyon remélem, hogy a harmadik részben ő azért még belátja, hogy tévedett. Ráadásul közeledik az esküvőjük is, ami szintén – bármennyire is próbál hű maradni – kétségeket ébreszt benne. Feyre agyának hátsó zugában motoszkál az egyezség, amit Rhysanddal kötöttek, de a férfi egyelőre nem mutatkozik. Aztán amikor a lány egyáltalán – vagy nagyon is? – számít rá, az Éjszak udvarának ura megjelenik, és fenekestül felforgatja minden gondolatát, az eddig normálisnak hitt életét.
Atyaég, Rhysand belépőjébe még most beleborsódzik a hátam. Imádtam! Onnantól kezdve, hogy feltűnik, minden eddig biztosnak vélt gondolatom kihullott az agyamból, és csak arra vágytam, hogy őróla olvashassak. Szerencsére Sarah ezt megadta nekünk, még akkor is, ha a körülmények miatt nagyon sajnáltam az újdonsült tündérünket. Szegény Feyre-nek rá kellett ébrednie, hogy ahogy Tamlin bánik vele, ahogy hozzááll az erejéhez, az egyáltalán nem normális. Rhysandnak kell kimentenie őt ebből a szorongató környezetből, mielőtt teljesen beszippantja a sötétség.
És onnantól kezdve, hogy Feyre elkezd járni az Éjszaka udvarába, fordul csak igazán izgalmassá a történet. Egyrészt Feyre egy hatalmas érzelmi átalakuláson, fejlődésen megy keresztül, másrészt pedig a hét főúrtól kapott képességét is egyre jobban megismeri, elsajátítja és persze használja is. A másik ok pedig egyértelműen az, hogy megismerhetjük Rhysand egy teljesen másik énjét is. Ó Rhysand! Már az Üvegtrón sorozatból is tudjuk, hogy Sarah J. Maas valami elképesztően ért ahhoz, hogy hogyan utaljon vissza korábbi eseményekre, sőt az első rész eseményeire úgy, hogy azt csak sokkal később, azaz jelen esetben a második kötetben magyarázza meg. Nos Rhysandnál ez nagyon működött. A férfi első részbeli oly sok cselekedete, egy-egy elszólása most értelmet nyert, és végre megismertük minden tettének okát. És ah, ezekre leginkább összeszoruló szívvel vagy lányos vihogással tudok reagálni, nagyon félreismertem őt, és most annyira megszerettem.
A másik ok amiért imádom a az Éjszaka Udvarát, az egyértelműen Rhysand belső köre volt: Cassian, Azriel és Amren és persze Mor. Mindegyikük - Rhyshez hasonlóan - kegyetlen harcos, hűséges barát, miközben iszonyúan jó fejek. Szerettem amikor emberi módon civakodtak, de a legjobb mégis az volt, amikor természetfeletti módon harcoltak. Nem tudnék kedvencet választani, mindegyiküket imádtam.

"– Gyere csak, Feyre! Nem harapunk, kivéve, ha megkérsz rá minket.
Meglepődve elindultam.

– Ha jól tudom, Cassian, eddig még senki nem vette igénybe az ajánlatod. – jegyezte meg Rhys zsebre tett kézzel."


Cassian, Rhys és Az: forrás

A könyv tehát sok mindenről szól, de úgy hiszem, legfőképp Feyre átalakulásáról, érzelmi és erőbeli fejlődéséről. A bizonytalan, elnyomott lányból egy vérbeli tündér lett, aki nem fél kiállni az álmaiért, céljaiért, és persze az új családjáért. Feyre és Rhysand párosa megrendítette a világomat, az írónő lassan szövögette a kapcsolatuk alakulását, lassan, de gyönyörűen. Ez szerintem kellett is, hiszen így hitelesebbek lettek Feyre érzései, döntései. Jajj, annyira felemelő volt róluk olvasni, olyan jót tett a lelkemnek!

Ezek után már csak annyit tudok mondani, hogy tényleg mindenkinek ajánlom a könyvet, az egész sorozatot, ha annyira nem voltatok oda az első részért, akkor is muszáj olvasnotok a folytatást, higgyétek el, megéri! Sarah J. Maas egy zseni, tényleg nincs jobb szó rá, elképesztően csűri-csavarja a szálakat, az általa megálmodott világ lehengerlő, minden részlet a helyén van, ebben a kötetben pedig még részletesebben tárul elénk, újabb udvarokat kiemelve. A vége pedig szédületes, csodálatos, habár nem teljesen boldog vég, de mégis reményt ígérő, és kicsit gonosz is. Ahh!

Értékelés: 5/5*


NYEREMÉNYJÁTÉK

A zene sokak számára inspirálóan hat, ez Sarah J. Maas esetében is igaz. A Köd és harag udvarának megírásakor nem kevesebb, mint 289 zene került fel a listájára, köztük rengeteg film és mese dalával. Mostani turnénkon ezek közül válogattunk.
Minden állomáson találtok egy címet, melynek betűit összekevertük (arra figyeljetek, hogy a megoldás lehet több szó is). Nincs más dolgotok, mint helyes sorrendbe rakni a betűket és beírni a rafflecopter megfelelő sorába.

hasábanyelik


Figyelem! A kiadó csak magyarországi címre postáz; a nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére, hogy válaszoljon a kiküldött értesítőre, ellenkező esetben újat sorsolunk.



További állomások
01/18 Könyvvilág
01/20 Függővég
01/22 Sorok Között
01/24 Insane Life
01/26 CBooks
01/28 Deszy könyvajánlója
01/30 Dreamworld
02/01 Spirit Bliss


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése