„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2018. január 6., szombat

Cindi Madsen: Hamupipőke, ​menj a búsba!

Gondoltál ​már rá, melyik Disney-hercegnek felelnek meg a volt pasijaid? Ki lenne Hamupipőke párja, aki örömmel táncolt a lánnyal? Persze a kulimunkára már az egyik alkalmazottját küldte, hogy keresse meg a cipő tulajdonosát. Kire osztanád a meg nem értett művészlelket a Szépség és a szörnyetegből? És ki játszaná a munkamániás Robin Hoodot?
Darby Quinn olyan lány, aki régóta nem hisz a tündérmesékben. Kudarcos kapcsolatai után úgy dönt, le kell vonnia a megfelelő következtetéseket:
Tilos randizni olyannal, aki teljesen rá van szervülve az autójára.
Ha valaki túl jónak tűnik, hogy igaz legyen, az így is van.
Képtelenség megváltoztatni a férfiakat.
Van néhány nem lehetetlen eset. De ők nem számítanak, mert a Sors annyira mocskos dög.
Ám egy napon Darby megismerkedik az észbontóan szexi Jake-kel. Elsőre a férfi tényleg kedvesnek, megbízhatónak és teljesen normálisnak látszik. Vajon már róla is rajzolják az új hercegfigurát a Disney-stúdióban? Vagy ő lesz Darby életében az üdítő kivétel, aki erősíti a szabályt?
Ha tudni szeretnéd, hogyan NE csókolj meg több békát, neked való ez a USA Today bestseller. Hangosan röhögős, pimaszul őszinte és fergetegesen szórakoztató női regény.


Könyv adatai
Kiadó: Lettero
Megjelenés: 2017. szeptember 26.
Eredeti megjelenés: 2013
Oldalszám: 400
Fordító: Frei-Kovács Judit
ISBN: 9786155733185 




Először is boldog új évet mindenkinek! Már biztos mindenki kipihente a szilveszteri mulatságokat és visszatért a jól megszokott életritmusába. Az év első napjaiban - a tavaly év végi hajtás után - én is úgy voltam vele, hogy valami könnyed, pihentető olvasmányra vágyom - semmi olyasmire, amit időre kellene olvasni. A Hamupipőke, menj a búsba! könyv már a megjelenése óta felkeltette a figyelmemet, ott pihent a kívánságlistámon, decemberben aztán meg is vásároltam, hogy majd a januári nyugis időszakomban jól fog jönni. Nos, annyira jól jött, hogy ezzel a könyvvel kezdtem a 2018-as évet, és az első bejegyzésem is erről szól.

Azt már az elején leszögezném, hogy amit vártam tőle, azt mindenképpen megkaptam. Annak ellenére, hogy tényleg egy könnyed könyvről van szó, azért az oldalak száma eléggé nagy, 400 oldal, amitől picikét meg is ijedtem, de aztán szerencsére hamar beszippantott a történet. A történetünk főszereplője Darby, aki ahogy a fülszöveg is mutatja, a húszas évei végére teljesen kiábrándult a szerelemből. A korábbi negatív tapasztalatai annyira rányomták bélyegét az életfelfogására, hogy immár nem akar egyetlen komoly kapcsolatba belekeveredni. Sőt egyáltalán nem is hisz a szerelemben! Hogy megerősítse magát elhatározásában, a múltbáli pasijaiból merítve mindenféle szabályokat talál ki magának azzal kapcsolatban, hogy milyen férfiakkal nem szabad randiznia. Emellett pedig esettanulmányokat is készít korábbi kapcsolatairól, amelyek valami miatt mindig balul sültek el, és ezt használja fel arra, hogy figyelmeztesse magát, nehogy beleessen korábbi hibáiba. Persze az élet egyáltalán nem úgy alakul, ahogy azt mi eltervezzük, így a lány megismerkedik a jóképű Jake-kel, aki persze mindent megtesz azért, hogy elnyerje az ő makacs szívét.

Nyilván a fentebb leírtakról kiderül, hogy Darby nincs könnyű helyzetben, hiszen Jake teljesen felforgatja az elhatározásait. A lány már a első pillanatokban kénytelen megszegni a szabályait (ne randizz olyannal, akivel egy házban laksz), amitől kezdve aztán belekerülünk mindenféle vicces és ciki pillanatokba. Az egyértelmű, hogy Darby és Jake között rögtön működik a kémia, és bele is vágnak valamiféle bonyolult, címkéktől mentes kapcsolatba, csak a kérdés az, hogy Darbynak sikerül-e levetkőzi a múltbéli kapcsolatai által okozta sebeket. Az írónő megfűszerezte még egy kis iróniával Darby életét, hiszen amellett, hogy Jake-kel próbál zöld ágra vergődni, még abba is bele kell törődnie, hogy legjobb barátnője férjhez megy. Szórakoztató volt olvasni, hogy az éppen rózsaszínködben járó és a szerelmet elutasító barátnők hogyan próbálják megmutatni a másiknak, hogy mit kellene tenniük.

A főszereplőkkel viszont már kicsit gondban voltam. Itt van nekünk Darby, aki ugyebár nem hisz a szerelemben. A könyvben az esettanulmányoknak hála mi is elolvashattuk, hogy mik mentek félre a korábbi kapcsolataiban, de mégis úgy érzem, kissé túlzás volt a viselkedése. Természetes, hogy az ember fél az új kapcsolatokról (főleg ennyi rossz után), de azért enyhe túlzás volt szerintem, ahogy Jake-kel viselkedett. Azzal nyilván tisztában vagyok, hogy ez a könyv lényege, de mégis úgy éreztem, hogy túlságosan savanyúra sikeredett a lány karaktere. Viszont azt mindenképpen meg kell említenem, hogy egy erős női szereplőről van szó, aki tudja mit akar, sikeres abban, amit csinál, emellett pedig van humora, még saját magán is képes nevetni. Jake-kel mindössze az volt a problémán, hogy túl tökéletes lett: jóképű, sportos, gazdag, ráadásul nagyon rendes, humoros, mintha egyetlen hibája sem lenne. Értem én, hogy az írónő így akarta bebizonyítani, hogy igenis létezik a herceg mindenki számára, aki miatt félre kell tenni minden félelmünket, de azért valljuk be, a valóságban, nem biztos, hogy így működik. Emiatt pedig úgy éreztem, hogy elveszett a könyv üzenetének lényege is. Hiszen abban nagyon is igaza van Darbynak, hogy a nagy lángon égő szerelem egyszer elmúlik, átalakul, és jobban meglátjuk a másik hibáját, megváltoznak a dolgok, és az tök normális, ha az ember fél ettől. Ennek ellenére végül mégsem ez volt az egész tanulsága, hanem csak meg volt a boldog egymásra találás, és nem igen tudjuk, hogy mi lett vagy mi lehet belőle. Annak ellenére, hogy Darby mennyire tündérmese ellenes volt, a vége mégiscsak az lett, kissé elrugaszkodva a valóságtól.

Összességében megkaptam a könyvtől a szórakoztatást, nem sokat agyaltam rajta, csak sodródtam az árral. Volt benne romantika, humor, amit pont az ilyen könyvektől várok el. Rendkívül olvasmányos, folyamatosan pörögnek az események, szóval unatkozni biztos nem fogsz közben. Végülis úgy fogtam fel az egészet, hogy bármit is állítson a könyv címe, egy tündérmesét kaptam, amiben a gonosz maga a főszereplő lány gondolatai voltak, amit szerencsére sikerült legyőznie a hercegnek, így boldogan éltek, amíg... Egy munkával teli hét utáni lazulós délután tökéletes olvasmány. :)


Értékelés: 5/4






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése