„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2017. október 18., szerda

Kerstin Gier: Az ​álmok harmadik könyve

A Könyvmolyképző jóvoltából hazánkban is megjelent a Silber trilógia utolsó kötete. Ennek örömére a Blogturné Klub hat bloggere még utoljára kitárja az álmok kapuját, hogy az újabb veszélyekkel dacolva bemutassák Liv és a srácok kalandjának grandiózus lezárását.


KÖNYV ADATAI:
Kiadó: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2017. október 10.
Eredeti megjelenés: 2015
Oldalszám: 368
Fordító: Szakál Gertrúd
ISBN: 9789634570875
Kerstin ​Gier nagy sikerű trilógiájának grandiózus befejező része.
„A sok különböző ajtó és a lágy fény akár derűs és békés hangulatot is teremthetett volna a folyosón, de nem így történt. A síri csendben mintha valaki folyton hallgatózott volna, és képtelenség volt kideríteni, vajon honnan jön a fény. Mégis szerettem ezt a helyet, és a gondolatot, hogy minden ajtó mögött egy másik lélek álmodik éppen, és hogy ez a labirintus az összes embert összeköti a világon. Mágikus hely volt, titokzatos és veszélyes…”
Március van, Londonba lassan megérkezik a tavasz, Liv Silber pedig mindjárt három problémával is küzd.
Először is: hazudott Henrynek.
Másodszor: az álmok egyre veszélyesebbek. Arthur olyan titkokra jött rá, amelyek segítségével az álomvilágban borzalmas dolgokat tehet. Feltétlenül meg kell állítani.
Harmadszor: Liv anyja, Ann, és Grayson apja, Ernest júniusban össze akarnak házasodni. És a gonosz Bokkernek, Grayson nagymamájának nagy tervei vannak a fia esküvőjét illetően, de legalábbis egészen más tervei, mint a menyasszonynak.
Liv alig győzi elhárítani a fenyegető katasztrófák sorát…
Merülj el e csodálatos világban!
A Silber harmadik részével egy újabb trilógia zárult le Kerstin Gier tollából. Én sose tagadtam, hogy milyen nagy rajongója vagyok az írónőnek, az Időtlen szerelem trilógiáját egyenesen imádtam, és a Silbert is hamar a szívembe zártam. A könyveinek egyedi háttérvilága, a könnyed stílusa, a humorral felruházott főhősnői és persze az édes romantikával fűszerezett történetei miatt lehetelten nem kedvelni a könyveit. Ezzel a hozzáállással álltam neki annak idején a Silber első részének is, és szerettem meg a folytatással együtt. Nem véletlen tehát, hogy nagy bizalmat szavazva az írónőnek vártam nagyon a befejező kötet megjelenését és olvasását.
Sajnos azonban azt kell, hogy mondjam, Az álmok harmadik könyve néhány aspektusban csalódást okozott, úgy éreztem, hogy kissé lagymatagra sikerült. Azt hiszem számomra a fantasy trilógia befejező köteteire jellemző izgalom hiányzott. Tudjátok, azok a jelenetek, amikor a titkok kiderülnek, a feszültség a tetőfokára vág, amikor is a főszereplők „megmentik a világot”, vagy legalább is saját magukat. Persze megvolt ez a rész is, csak eléggé langyosan, sőt túlságosan is egyszerűen oldotta meg Kerstin ahhoz képest, hogy három könyvet áldozott arra, hogy kijöjjön a kerek sztori. Pedig a második részben sok ajtót nyitva hagyott (hah!), itt volt még nekünk Anabelle ügye, Arthur ámokfutásai, sőt még Secrecy kilétének kérdései is, mégsem ezek voltak a fő vonalak, annak ellenére, hogy Arthur például ugyanúgy gonoszan kísértett Livék álmaiban. A könyv elég nagy részét azonban az tette ki, hogy Liv szerelmi életének gondjai megoldódjanak. Persze oké, hogy ez egy YA könyv, amibe ez is beletartozik, de én mégis úgy éreztem egy idő után, hogy egy kicsit sok már, ráadásul ebben a kérdésben sem volt valami kreatív az írónő.
Na jó, be kell vallanom valamit, most, hogy már úgyis lezárult a történet. Én a második könyvben elejtett aprócska utalás óta abban reménykedtem, hogy Liv és Grayson között lesz valami, mármint sokkal több. Már korábban is tettem rá utalást, hogy mennyire megkedveltem Graysont, és az előző kötet óta valahogy Henry veszített a vonzerejéből. Talán már eleve rosszul álltam neki a befejező könyvnek, reménykedve valamiben, amit aztán nem kaptam meg. Szóval igen, talán a legtöbbeteket nem fogja zavarni, hogy a szerelmi szál a hangsúlyos a történetben, csak engem, mert én egy kicsit másra számítottam!


Persze nem akarok én senkit lebeszélni vagy éppen rábeszélni semmire, mert azért van valami, amiben nem vesztett a könyv a színvonalból, és ami igazán Kerstin fegyvere: a humor. Liv és persze Mia ebben még mindig élen járnak, a testvérpár beszólásai hatalmas erőssége a történetnek.
Szóval, ha összességében nézem a Silber-trilógiát, akkor azt tudom mondani, hogy ismét egy remek és egyedi világba csöppenhettem bele, kedvelhető szereplőkkel, érdekes rejtélyekkel és sok-sok humorral. Arról nem is beszélve, hogy a könyvek borítói is egytől egyig gyönyörűek! A harmadik rész talán egy kicsit elvesz az összképből, hiszen akármennyire is hihetetlen, szerintem a második kötet izgalmasabb, mondjuk ki, jobb volt. Mindezek ellenére biztos vagyok benne, hogy ha jön egy újabb Kerstin Gier-féle fantasy trilógia, akkor el fogom olvasni, mert a bizalmam azért nem veszett oda. És persze azt is hozzá kell fűznöm még, hogy azért természetesen az írónő rajongónak csak ajánlani tudom az álmok könyveit is!
Értékelés: 5/4

NYEREMÉNYJÁTÉK
Mostani játékunk során arra vagyunk kíváncsiak, mennyire ismeritek a sorozat szereplőit. Minden állomáson találtok egy idézetet, melyről ki kell találnotok, ki mondta, majd a nevét beírni a rafflecopter doboz megfelelő sorába.

“– Nem akarlak kiábrándítani, szívecském. De az én dirndlimhez neked még nincs elég fa a kunyhód előtt, hallod-e?”

Figyelem, a kiadó csak magyarországi címre postáz; a nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére, hogy válaszoljon, ellenkező esetben automatikusan újat sorsolunk!



További állomások
10.18. Könyvvilág
10.20. Dreamworld

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése