„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2017. május 24., szerda

I DARE YOU – FELELJ, HA MERSZ BOOK TAG


Mostanában kicsit mondhatni blogolói válságba kerültem, talán Ti is észrevettétek, hogy nem írok annyi értékelést. Az olvasással nincs gond, az nagyon is megy, de most kicsit jó érzés olyan könyveket olvasni, amikről nem feltétlenül kell értékelést írnom, csak sodródok az árral, és jöhetnek az újabb és újabb kötetek. Csak úgy, kötöttségek nélkül. Fogalmam sincs, hogy ez miért van így, de nem aggódom, hogy sokáig tartana, főleg, mert közeledik a Könyvhét, ahol rengeteg megjelent könyvről írhatok. :) És nálam általában úgy van, hogy a sűrűbb, feszültebb időszakokban tudok jobban teljesíteni, amikor nyugalom van, akkor hajlamos vagyok leereszteni.


Egy kicsit talán elkanyarodtam az eredeti témámtól, de szerettem volna ezt most kiírni magamból. Viszont, amíg nem kezdődik el a könyvheti hajtás, hozok egy jó kis book taget, amire Dorka hívott meg. Ezúton is köszönöm neki! :)

A Tag szabályai: Válaszolj a kérdésekre, légy őszinte és hívj ki 4 embert!
1. Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta?
Pontosan nem tudnám megmondani, de a mesekönyveim biztosan.

2. Mit olvasol jelenleg, mit olvastál ez előtt és mit fogsz ez után?
Amióta elolvastam a Chambers testvérek sorozat harmadik részét, a Csiszolatlan gyémántot, bekerültem a történelmi romantikusok bűvkörébe, olyan nagy hatással volt rám. Azóta elolvastam három aranypöttyöst, legutóbb Sarah MacLean Tizenegy botrány egy herceg meghódításához kötetet, most pedig éppen Lisa Kleypas Ősszel történt c. könyvébe kezdtem bele. Fogalmam sincs, hogy meddig fog ez tartani nálam, de hamarosan el kell kezdenem csökkenteni a könyvheti megjelenések hosszú listáját... Szóval egyelőre nem tudom megmondani, mi lesz a következő.

3. Melyik az a könyv, amit mindenki szeret, de te utálsz?
Nem utálom, de Cassandra Clare Csontváros sorozata nálam az a sorozat, amiért tényleg nagyon sokan odavannak, csak én nem. Egyszer elkezdtem az első részt, de aztán félbehagytam (pedig ez nálam ritka), mert nem tetszett, azóta nem próbálkoztam vele.

4. Melyik az a könyv, amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy elolvasod, de valószínűleg nem fogod?
Sok olyan könyv található a könyvespolcomon, ami mindig hátrébb kerül az olvasói listámon, de talán most az Elfújta a szél jut eszembe. Mindig eltervezem, hogy elkezdem, de aztán meglátom a két vaskos kötetet, és elmegy tőle a kedvem. Pedig a romantikus irodalom egyik legkiemelkedőbb példánya, legalábbis azt mondják... Talán egyszer majd egy holt időszakomban.

5. Melyik az a könyv, amit nyugdíjas korodra is megőrzöl?
Az összes…? Én minden könyvemet szeretném megőrizni, amit egy szépséges könyvtárszoba képében képzelek el! Bárcsak!

6. El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb vagy kivárod a könyv végét?
Életemben egyszer olvastam el egy könyv végét, amit aztán nagyon meg is bántam. Az Ambrózy sorozat eddig utoljára megjelent kötetéről van szó. Szokásom elolvasni a véleményeket azokról a könyvekről, amiket olvasni fogok, vagy éppen olvasok, így volt ez az Ármány és kézfogónál is, és folyamatosan szembejöttek az elszólások, hogy micsoda függővéggel zárul a könyv, ezért nem tudtam megállni… Rossz ötlet volt, nagyon rányomta a bélyegét az egész könyv és jómagam hangulatára.

7. Köszönetnyilvánítás: papír-és tintapazarlás vagy érdekesség?
Én mindig elolvasom, vannak nagyon frappáns, vagy éppen érzelmes köszönetnyilvánítások, amik megérintik az ember szívét. Legutóbb annyira tetszett A papírmágus írónőjének köszönete, hogy meg is osztottam róla egy képet.


8. Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?
Mindenképpen egy történelmi romantikus főszereplőjével, úgy kb. a 19. század végéről. Sokszor van olyan érzésem, hogy egy rossz korba születtem, éppen ezért nagyon szívesen megismerném az akkori Anglia világát, a merev szabályokkal, a gyönyörű ruhákkal és bálokkal. Persze azért nem örökre, csak egy rövid betekintésre. :)

9. Van olyan könyv, ami valami különlegesre emlékeztet az életedben? (Hely, idő, személy?)
Az Oroszlánkirály mesekönyv. Ez volt az a könyv, amin megtanultam olvasni óvódás koromban magamtól. Na jó, nem teljesen magamtól, mert mindig ott voltam, amikor a nővérem a betűket tanulta iskolásként, és bennem is megragadtak. Aztán egyszer csak összeraktam valahogy a betűket, és elkezdtem olvasni ezt a mesét, amit aztán mindenhova magammal vittem. A másik ilyen talán Eric Knight – Légy hű magadhoz. Akárhányszor kérdeztem anyut fiatalabb koromban, hogy szerinte mit olvassak, mindig ezt a választ kaptam, mert ez az egyik kedvenc könyve. Aztán végül két éve tényleg elolvastam.., és nem bántam meg!

10. Mondj egy könyvet, amit érdekes módon szereztél meg!
Sajnos olyan nagy érdekességet nem tudok kiemelni, általában online rendelem a könyveket, boltba már egyre kevesebbszer megyek. Számomra mindig az a legnagyobb élmény, amikor a Könyvhéten a Könyvfesztiválon veszem meg őket.

11. Adtál már valaha könyvet valami egyedi okból egy különleges személynek?
Nem sok ízig-vérig könyvmoly van a közelemben, szóval ritkán ajándékozok könyvet. A testvéremnek szoktam venni néha ünnepekre.

12. Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen?
Nálam mindig van könyv, mert általában munkába jövet-menet olvasok, azon a félórás vonatúton. A kindlim szinte mindig nálam van.

13. Van olyan kötelező olvasmány, amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz?
Inkább olyanok vannak, amiket annak idején nem olvastam el, hanem csak később, amikor már „megérettem rá”. Például az Árvácska, vagy Az öreg halász és a tenger.

14. Használt vagy új könyvek?
Mindkettő. Szeretem az antikvár könyveket is, általában akkor vásárolok ott, ha régebbi könyvekről van szó, amit máshol már nem nagyon lehet kapni.

15. Olvastál valaha Dan Brown könyvet?
Igen, az Angyalok és démonok és A Da Vinci-kód könyveket. Mindkettő tetszett, ahogy a filmek is.

16. Megtörtént már veled, hogy a filmadaptáció jobban tetszett, mint a könyv maga?
Vannak jó filmadaptációk is, még ha nem is hasonlítanak teljesen a könyvre. A Harry Potter filmeket különösen szeretem, ha a sorozatokat nézzük, akkor az Outlandert kell megemlítenem, ami szintén nagyon jó, és ott van a Younger sorozat, ami kifejezetten jobb, mint a könyv. Persze már rég más irányba kanyarodott a történet.

17. Volt már veled valaha, hogy éhes lettél olvasás közben? Szakácskönyv is számít!
Igen, a Piciny csodák péksége c. könyv olvasása közben valóban megéheztem.

18. Ki az a személy, akinek a könyvajánlásait mindig megfogadod?
Ahogy említettem korábban, a molyon sokszor olvasok értékeléseket, vagy az általam követett könyves blogokon is szoktam nézelődni. De ez általában úgy zajlik, hogy megtetszik egy könyv, akkor elolvasom a fülszövegét, ha az is megnyerő, utána jöhetnek a vélemények. Konkrét személyt nincs.

19. Van olyan könyv a komfortzónádon, kedvenc műfajodon kívül, amit végül imádtál?
Nem könyv, inkább műfaj: a krimik. Nem vagyok egy nagy krimi rajongó, de eddig akárhányszor ebben a műfajban olvastam, nem csalódtam. Kettőt említenék meg, J. Simon Tudatalatti vagy éppen Spirit Bliss Reményfosztottak – amiről a héten hozom is az értékelésemet.

Nem jelölnék ki 4 embert, a Tag bárki számára vihető! :)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett :) a Papírmágus köszönetnyilvánítása valóban nagyon jó, én is szeretem az ilyeneket ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen. Igen, én is mindig elolvasom a köszönetnyilvánítást, sokszor nagyon jókat írnak. :)

      Törlés