„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2017. április 9., vasárnap

Penelope Ward - Stepbrother ​Dearest – Legdrágább mostohabátyám


Az első benyomás nem mindig az utolsó. Az ellentétek vonzzák egymást. A tiltott gyümölcs a legédesebb. A beszólások mögött sokszor fájdalom lapul. Egy pillanat megváltoztathat mindent. Van második esély?
Közhelyek, közhelyek, az életünk mégis sokszor közhelyek sorozata. A Legdrágább mostohabátyámban sok minden ismerős lehet, Elec és Greta története mégis új. A Blogturné Klub 7 állomásos turnéra indul, hogy elmerüljön különleges kapcsolatukban, ami nem mentes nehéz és felszabadító pillanatokban. Tarts velünk, és ha ügyes vagy, a könyv egy példányát is megnyerheted!


KÖNYV ADATAI:
Kiadó: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2017. április 20.
Eredeti megjelenés: 2014
Oldalszám: 312
Fordító: Benedek Dorottya
ISBN: 9789633997499
Moly: https://moly.hu/konyvek/penelope-ward-stepbrother-dearest-legdragabb-mostohabatyam

Nem kellene akarnod őt. 
Amikor a mostohabátyám, Elec a gimi utolsó évében hozzánk költözött, nem voltam felkészülve arra, hogy mekkora szemét. 

Utáltam, hogy bunkón viselkedik velem csak azért, mert nem akar ott lenni.
Utáltam, hogy lányokat hoz haza a suliból és visz fel a szobájába. 

De amit a legjobban utáltam, az az volt, ahogy a testem akaratom ellenére reagált rá. 
Először azt hittem, csupán kőkemény, tetovált izmai és markáns arca lehet vonzó benne. De a dolgok új irányt vettek köztünk, mígnem egy éjjel minden fenekestül felfordult. 
Aztán épp olyan gyorsan, ahogy betoppant az életembe, már vissza is ment Kaliforniába. 
Évek teltek el, mire újra láttam Elec-et. 
Amikor a tragédia lesújtott a családunkra, újra szembe kellett néznem vele. 
És szent ég, a kamasz, akiért egykor megőrültem, most férfivá érett, aki egyenesen az eszemet vette! 
Volt egy olyan érzésem, hogy megint darabokra törik majd a szívem.
Perzselő vágy és nyers erő. Láss a mélyére!



Amióta tudtam, hogy a Sepbrother Dearest megjelenik idén a Könyvmolyképzőnél, azóta el akartam olvasni a könyvet. Nem fogok hazudni, először a borító volt az, ami felkeltette az érdeklődésemet, de hát kérdem én, van ezen mit csodálkozni? Aztán természetesen elolvastam a fülszöveget is, ami - a bortóhoz méltóan -  egy szexi és szenvedélyes történetet ígért, ráadásul mostohatestvérek között, amitől már biztossá vált, hogy kapcsolatom lesz a könyvvel. Azt megjegyezném, hogy csak akkor kezd el olvasni a könyvet, ha sok időd van, vagy nem gond, ha nem alszol éjszaka, mert ha nekiállsz, biztosan nem akarod majd letenni - teljesen beszippant.

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy nem lett kedvencem a könyv. Pedig tényleg egy szuper történetet mesél el Penelope: rögtön az elején megismerjük mindkét főszereplőt, először Gretát, aki az ablakon kilesve várja a mostohatestvérének megjelenését, aki náluk fog lakni az érettségiig. Majd pedig nemsokára meg is érkezik a bátyó, Elec személyében, aki minden, csak éppen az nem, akire a lány számított. Egy agyontetovált, piercinges és nem utolsó sorban dögös sráccal találja szembe magát, aki - csak hogy a vonzalma még elviselhetetlenebb legyen - elég nagy bunkó is. Legalább is az elején. A szenvedély szinte az első pillanattól kezdve fellángol köztük, ami ahhoz vezet, hogy napról napra közelebb kerüljenek egymáshoz. Elec egy idő után láttatja az érzékenyebb, kedvesebb oldalát is, és Greta is kitárulkozik. A tűz aztán teljes valójában lángra lobban köztük, majd egy éjszaka alatt megváltozik minden... Magát a történetet két részre tudnám osztani: az első, amiről írtam is, amikor együtt lakik Greta és Elec, és kialakul kettejük között a vonzalom, majd a második, évekkel később, amikor újra találkoznak. Nem akarok túlságosan spoilerezni, de a lényeg tehát az, hogy a fiataloknak valami oknál fogva el kell válniuk, de aztán pár évvel később újra szembe kell nézniük egymással és közös múltjukkal. 



A könyvben úgy tűnik, hogy a tiltott szerelem jelenik meg, mint legfőbb konfliktus. Én ebben azért nem vagyok olyan biztos, mert habár mostohatestvérek közötti fellángolásról van szó, az írónő mégsem erre helyezte a hangsúlyt. Akármikor is volt együtt Elec és Greta, én egy percig sem éreztem azt, hogy amit tesznek vagy éreznek, az helytelen lenne. Teljesen más dolgok okozták a főbb problémákat: a könyv elején a tudat, hogy Elec egyszer el fog menni, és az anyukája érzelmei iránti aggodalma, a második részben pedig egy bizonyos harmadik személy jelenléte. Így tehát az hogy mostohatestvérek közötti románcról van szó, engem egyáltalán nem zavart, hiszen valójában nincsen vérrokonság közöttük, ráadásul nem testvérként nőttek fel együtt, hanem itt találkozik egymással két idegen, akik aztán vonzódni kezdenek egymáshoz. Szóval nincs ezzel semmi probléma, és az írónő is arra törekedett, hogy ezt éreztesse velünk, azzal, hogy más nehézségeket állított a középpontba.

Szóval a történettel nekem nem volt semmi problémám, szenvedélyes, sokszor érzelmes volt, Elec egy szuper karakter, aki megdobogtatja a női szíveket. Greta viszont eléggé közömbös maradt számomra, nem igazán tudtam vele azonosulni, valahogy nem sikerült átéreznem, megértenem őt. Talán nem volt elég időm, hogy jobban megismerjem, ugyanis úgy éreztem, hogy a könyv a maga 312 oldalával rövid volt: főként az első rész, amikor közel kerülnek egymáshoz, számomra túl gyorsan történt. Én az a típus vagyok, aki egy romantikus történetnél a szerelem kialakulásának folyamatáról szeret legjobban olvasni, hogy hogyan találkoztak, hogy alakulnak ki az érzelmek, hogy tárulkoznak ki egymás előtt. Ez az a folyamat, ami - jó esetben - minden könyvnél más, ami izgalmassá, egyedivé teszi a romantikus könyveket. És ezt az érzést egy picit hiányoltam ennél a könyvnél: számomra úgy tűnt, hogy túl hamar jött el a nem tudok nélküled élni típusú életérzés. Amivel alapvetően nekem nincs gondom - igazi romantikus alkat vagyok! -  ha az író meggyőz engem erről, ha elhiteti velem, hogy ez valóban így van.


Love GIF - Find & Share on GIPHY

A Stepbrother Dearest - Legdrágább mostohabátyám a Könyvfesztiválra érkezik, és aki szereti a forró NA könyveket, az mindenképpen tegye magáévá a történetet. Én magam egy percig sem bántam meg, hogy elolvastam a történetet, hiszen ahogy említettem, teljesen beszippantott. Ha egy kicsit jobban kidolgozottabb lett volna, akkor nálam biztos befutó lett volna. Az azonban biztos, hogy Elec miatt már érdemes elolvasni, amit csak tovább fokoz, hogy mostohatestvér-szerelem a könyv témája. 

Értékelés: 5/4


NYEREMÉNYJÁTÉK

Mostani játékunkban a tiltott szerelmek sorába invitálunk titeket!
Minden állomáson megtaláljátok egy páros nevét, olyanokét, akik valamilyen okból maguk is tiltott, tabunak számító kapcsolatba keveredtek. Nincs más dolgotok, mint kitalálni, pontosan melyik könyv párosáról van szó. (A könyvek esetében szerző-cím párosokat várunk, természetesen magyarul és angolul is elfogadjuk őket.)

BEAU & ASHTON

Figyelem! Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.



További állomások

04.07. - Insane Life
04.08. - Deszy Könyvajánlója
04.09. - Könyvvilág
04.11. - CBooks
04.12. - Dreamworld
04.13. - Sorok között blog


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése