„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2017. február 19., vasárnap

E. L. James - A ​sötét ötven árnyalata


Már a mozikban A sötét ötven árnyalata film, de azért nem szabad megfeledkezni az alapjául szolgáló könyvről sem! Főleg, hogy a Libri gondozásában megérkezett a vadiúj változat a friss és ropogós filmes borítóval, és annak extráival: kulisszák mögötti fotókkal a forgatásról valamint egy exkluzív részlettel a második kötet Christian szemszögéből, avagy a Grey folytatásából!
A Blogturné Klub a filmes láz közepette, február 12-én indul el négy állomásos turnéjára, hogy kicsit körüljárja ezt a nagy érzelmeket generáló sorozatot és a második kötetet. Tartsatok velünk, és ha szerencsétek van, a könyv egy példányát is megnyerhetitek!



KÖNYV ADATAI
Kiadó: Libri
Megjelenés: 2017. január 25.
Eredeti megjelenés: 2011
Oldalszám: 685
Fordító: Simik Bálint
ISBN: 9789634331230



A gyönyörű fiatal milliárdos, Christian Grey egyedi ízlésétől és sötét titkaitól elbátortalanodva Anastasia Steele kilép a kapcsolatból, és beindítja karrierjét a seattle-i könyvkiadónál. 

De a Christian iránt táplált vágy még mindig jelen van minden egyes ébredésénél, és amikor a férfi egy új megállapodást ajánl fel, Anastasia képtelen ellenállni. 
Újra lángra lobban perzselően érzéki viszonyuk, és Anastasia egyre többet tud meg sérült és megszállott „Ötven árnyalatának” szívszaggató múltjáról. 
Míg Christian belső démonaival harcol, Anastasiának szembe kell néznie a férfi korábbi partnerei iránt érzett dühével és féltékenységével, és meg kell hoznia élete legfontosabb döntését.



,,-még mindig olyan basáskodó, még mindig christianos. Vajon ez is meg fog változni? És abban a pillanatban rájövök, hogy remélem, nem fog. Ilyennek szeretem"
Nyilvánvalóan senkinek sem kell bemutatnom az Árnyalat trilógiát, hiszen szinte mindenkinek megvan - kinek jó, kinek rosszabb - a véleménye a sorozatról vagy éppen a filmekről. Nos, őszinte leszek, én szerettem a sorozatot. Igazság szerint kicsivel több, mint három éve olvastam a könyveket, a legjobb barátnőm napi szinten rágta a fülem ódákat zengve róluk, így igazából nem volt választásom. Tényleg fogalmam sem volt, micsoda negatív reklám veszi körül a regényeket, így egyáltalán nem voltam befolyásolva - talán inkább pozitív irányba. A lényeg azonban, hogy nagyon hamar, pár nap alatt befaltam a három könyvet, utána többször is, mert engem teljesen megragadott a történet. Minden hibájával együtt. Mert igen, nekem is feltűntek dolgok, hibák, a szóismétlések, a folyamatos termékmegjelenítés, vagy éppen Ana belső istennője, aki egy idő után már az agyamra ment, de ezt leszámítva, vagy éppen ezekkel együtt megszerettem a történetet.


A trilógiát tehát, ahogy említettem, többször is elolvastam annak idején, szóval mondhatom, hogy jól ismerem a könyveket. Éppen ezért nagyon megörültem, hogy ennyi idő után lehetőségem volt visszatérni ebbe a sötét történetbe. A Libri kiadó ugyanis új borítóval, új fordítással és némi extra tartalommal adta ki a második részt. Annyi biztos, hogy a borítója nagyon szép, ezt az álarcos képet jól eltalálták. Nade a történet. Be kell valljam, nekem a harmadik rész a kedvencem. A kezdő kötet inkább amolyan bevezető, megismerjük a szereplőket, főként Anát és persze Christian vágyait. A folytatásban azonban már sokkal több minden történik. Igazság szerint az írónő sokat nem várt, elég hamar összehozta újra a főszereplőinket. Persze ez nem jelenti azt, hogy unatkoznánk olvasás közben. De nem ám, nagyon sok mindennel - köztük önmagukkal is - kell még szembenézniük főszereplőinknek, és végre Christianról, és a múltjáról, a miértekről is többet megtudunk. És egy kis krimit kapunk pluszba, ami még izgalmasabbá teszi a cselekményt. 

Sokan nem szeretik, sőt egyenesen utálják a trilógiát, mamipórnónak becézik, és állítják, hogy semmi valóságalapja sincs. Ami persze igaz is. De most őszintén, melyik könyvnek van? Ha nagyon mélyen akarnánk boncolgatni a könyvek tartalmát, hogy mennyire valóságosak, mint például az örökké tartó tiniszerelmek, amiket az ifjúsági könyvekben olvasunk, vagy hogy egy átlagos lány egymaga meg tudja menteni a világot, vagy tudom is én, lehet minden könyvmoly sírva fakadna. Mert az olvasásban nem ez a lényeg. Hanem, hogy élmény nyújtson. Úgy gondolom, hogy akkor jó egy könyv, hogyha elhiteti velünk, hogy az a világ, amiben játszódik valódi, és meggyőz minket arról, hogy ami a szereplőkkel történik az igaz, sőt akár velünk is megtörténhet. Hiszen nyilván nincs sok igazság abban, hogy egy szexi milliárdos és szürke-egér-Ana (aki egyébként gyönyörű, csak ő nem tud róla) ilyen kapcsolatba keveredjen, mégis abban a pár percben/órában/napban elhisszük, el akarjuk hinni, hogy ez így van. Hozzáteszem nem az első és nem is az utolsó ilyen típusú regény, de aki szereti a műfajt, az biztos, hogy olvasni fogja őket. 

,,Ki akarom magam szakítani az öleléséből, hogy tartani tudjam tőle a távolságot, ám a karja körém fonódik. A mellkasához szorít. Elolvadok. Ó, pontosan ez az a hely, ahol lenni akarok."

Így tehát én úgy gondolom, hogy a könyv sikerének titka nem az, hogy nők milliói akarnak ilyen sok, többször sötét szexuális élményről ennyire részletesen olvasni, hanem inkább maga Christian Grey, és az ő ötven árnyalata. Én legalábbis olvasás alatt arra vágytam, hogy megismerjem múltjának minden részletét, amit ugyebár nagyon nehezen tárt fel, azt hogy miért lett olyan amilyen, és nyilván szurkoltam, azért hogy együtt legyenek Anával. Szóval én úgy vélem, hogy Christian titokzatossága - hogy mindig csak keveset kapunk belőle - viszi a történetet, ezzel persze nem kis fejfájást okozva Anának, na és az olvasónak.


A sötét ötven árnyalata tehát már sokkal izgalmasabb és pörgősebb lett. Folyamatosan történik valami, hol Christian múltja nehezíti meg a szerelmesek életét, hol Anának kell megküzdenie (Christian mellett) egyéb khm.. munkahelyi zűrökkel. Na és persze szexből is jut ki bőven a történetbe, de hát ez nyilván nem meglepő a műfaját tekintve. Ami pozitívum, hogy mindkét főhősünk elindult a fejlődés útján, bizony nem csak Mr. Grey, hanem ugyanúgy Ana is, hiszen a kommunikációval mindkettőjüknek problémái vannak. Én nyugodt szívvel ajánlom a könyvet azoknak, akik szerették a kezdő kötetet, mert ez még jobb is, izgalmasabb is annál. 

Értékelés: 5/4


Blogturné extra - filmes élményem

A sötét ötven árnyalata film február elejétől fut a mozikban, amit én sem hagyhattam ki. Csak néhány szót szeretnék szólni az élményről, amit a film adott. Kicsit féltem, megmondom őszintén, mert az elő rész szinkronja nekem nagyon nem jött be, most azonban javulást éreztem, főként Christian terén. Amit a könyv értékelésénél is írtam, hogy ez a rész sokkal eseménydúsabb, izgalmasabb volt, és ez a filmben is átjött, valószínűleg emiatt, jobb is volt, mint az első rész. Úgy éreztem, hogy Dakota és Jamie is jobb volt, sokkal közelebb kerültek egymáshoz, és itt nem csak a szexjelentere gondolok, pedig volt abból is bőven. Főleg Dakotából sokszor elég sokat láthattunk. A mellékszereplőkkel nem voltam teljesen megelégedve még mindig, főleg Elliot unott feje és folyamatos csámcsogása idegesített. Most komolyan! A történet nagyrészt könyvhű, és szerintem végig fenntartotta a figyelmet, egyedül dr. Flynn hagyták ki, pedig ő eléggé fontos karakter. Reméljük a befejező részbe azért beleszövik.



NYEREMÉNYJÁTÉK

Asszociálós játékra fel!
Mostani játékunk az Árnyalat trilógia első kötetéből szedtünk össze dolgokat. Minden állomáson találtok egy fotót, ami a sorozatban szerepelt, és egy bizonyos szónak vagy kifejezésnek kellene beugrania róla. Ez persze így elég random lenne, de ne aggódjatok, adunk kapaszkodót! A fotók mellett megadjuk azt is, hány karakteres (tehát a több karakterből álló betűk, pl. ny, sz stb. nem egynek számítanak) a megfejtés és még egy-egy betűt is megmutatunk.

Találgatásra fel!

_ H _ _ _ _ _    _ _ _ G _



Figyelem! Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.



További állomások

02.14 - Zakkant olvas
02.19 - Könyvvilág

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése