„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2016. november 12., szombat

Carrie Hope Fletcher - Túlvilági ​szerelem


Carrie Hope Fletcher neve még ismeretlen lehet az itthoni YA regények olvasóinak, ám szerencsére a 21. Század Kiadó elhozta hozzánk a fiatal írónő varázslatos történetét. A Túlvilági szerelemben sok fontos dolgot megtudhatunk a főszereplő Evie Snow által a szerelemről, a családról, és a titokról, amikkel nem könnyű együtt élni.
Tarts velünk ezen a különleges turnén, ahol a Blogturné 5 bloggere megismerteti veled Evie Snow rendkívüli történetet. Ne feledd, a turné végén neked is lehetőséged van megnyerni a 2 könyv egyikét, amit a 21. Század Kiadó ajánlott fel.

KÖNYV ADATAI
Kiadó: XXI. század
Megjelenés: 2016. október 28.
Eredeti megjelenés: 2016
Oldalszám: 300
Fordította: Szarka Valéria
ISBN: 786155638183
Moly: https://moly.hu/konyvek/carrie-hope-fletcher-tulvilagi-szerelem
Megrendelés: http://21.szazadkiado.hu/tulvilagi-szerelem-nem-szerettek-meg-igy-384

Evie Snowt idős korában, álmában, a szerettei körében ragadja el a halál. Ki az, aki nem ilyen békés eltávozásra vágyik? Amikor azonban megérkezik a mennyország kapujába, rá kell döbbennie, hogy újra huszonhét éves, és az ajtó nem nyílik. Ahhoz, hogy átjuthasson rajta, meg kell szabadulnia a lelkére nehezedő terhektől: három titoktól, amely fél évszázadon át nyomasztotta őt. Fel kell tárnia titkait, mielőtt késő lesz. Evie csodálatos utazása során többet tanul az életről és a szerelemről, mint azt valaha képzelte volna, s talán a rég elvesztett szerelméhez vezető utat is sikerül megtalálnia.
Varázslatos regénnyel lepte meg rajongóit Carrie Hope Fletcher, aki az egyik legnépszerűbb fiatal sztár és nemcsak hazájában, Angliában. Népszerű West End énekesnő, százezrek által követett youtuber, író, második kötete ez – és egyben első regénye. Napokkal megjelenése után, ahogy előző kötete is, azonnal a Sunday Times első számú bestsellere lett.

Az igazat megvallva féltem ettől a könyvtől, mert a fülszöveg kicsit összezavart, és amúgy sem vagyok oda a ,,szellemes" történetekért, valahogy az én fantáziám erre (még) nem igazán nyitott. De valamibe mégis beleszerettem, és ez nem más, mint a gyönyörű borítója, ami - és ez nálam ritkán fordul elő - rávett engem arra, hogy elolvassam. Aztán persze ahogy haladtam a sztorival, rájöttem, hogy ez bizony mégiscsak tetszik nekem, és nem, egyáltalán nem akarom letenni. Ráadásul arról sem szabad megfeledkezni, hogy Carrie Hope Fletcher szemtelenül fiatal, 24 éves, ami csak azt támasztja alá, hogy valóban nagy tehetség. 
A könyv úgy kezdődik el, ahogy néhány más könyv zárulni szokott, a főszereplőnk halálával. Evie egy napon régi lakásának folyosóján találja magát 27 évesen a ház egykori gondnokának (aki szintén régen meghalt már) társaságában. Nem kell sokáig töprengenie, mire rájön, hogy ő is távozott az élők sorából. A nő igazából nem csalódott, hiszen szép kort megélt férjével, felnőtt gyermekei már szintén megtalálták a saját útjukat, azonban mégis akad egy kis bökkenő. Evie nem tud átmenni a túlvilág kapuján, ami csak egy dolgot jelenthet, lezáratlan ügye maradt a Földön. Itt jönne az a rész, amitől én féltem, egy klisés rész, hogy a lány meglátogatja régi szerelmét, és elmondja, hogy lépjen tovább, mert ő már nem él stb, stb. Ez azonban nem következhetett be, hogy miért arra mindjárt ki is térek. Szóval kiderül, hogy három embert kell meglátogatnia, akinek olyan titkot kell elárulnia, amit életében nem mert megtenni. Ők pedig a fia, a lánya és első szerelme. Igen, itt van az a bizonyos szerelmi szál, amitől féltem, és amit azonban remekül oldott meg az szerzőnk. Habár Evie valóban meglátogatja egykor szerelmét, Vincentet, boldogságuk mint kiderült azonban - az életükben - nem teljesülhet be, hiszen kapcsolatuk csak pár viharos hónapig tartott, és a lány haláláig nem is találkoztak.


A történet egyébként nagyon jól volt felépítve, mert minden egyes meglátogatandó ember előtt egy picit visszarepültünk a múltba, és mindig egy kicsivel többet tudtunk meg Evie és Vincent kapcsolatáról. Hogy mi történt velük pontosan, azt meghagyom egyéni felfedezésre, de annyit azért elárulok, hogy nagyon szerethető párost alkottak, azonban az élethelyzetük sajnos nem engedett sok időt a boldogságukra. 

Evie egy igazán szimpatikus karakter volt, nagyon erős, akármit is osztott neki az élet, ő a legjobbat hozta ki belőle. Ebből kifolyólag történhetett az, hogy nem éreztem szomorúságot, amikor becsuktam a könyvet. Hiszen habár Evie és Vincent története nem úgy végződött, ahogy én - a nagy romantikus - elvártam volna, valahogy a lány egyáltalán nem tragikusan élte meg ezután a dolgokat, hanem mindent megtett, hogy boldog életet varázsoljon családjának. És ez a fajta életszemlélet nekem nagyon bejött.

Mivel Evie-t már eleve szellemlétében ismerhetjük meg - aki visszamegy a szeretteihez, hogy rávezesse őket néhány ki nem mondott titokra -, talán nem meglepő, hogy volt benne más varázslatszerű dolog is, amin azért ti ne lepődjetek meg. Én viszont így voltam vele, ugyanis volt a könyv végén - más is, de ezen lepődtem meg leginkább - egy dolog (a fával), amit már soknak tartottam, szerintem enélkül is kerek lett volna a sztori, de lehet csak én vagyok vele így, mert logikusan átgondolva belefér a könyv hangulatába. Ennek ellenére én nem barátkoztam meg a gondolattal.

Összességében azonban tényleg tetszett a könyv, szerethető karakterekkel - többek között Evie férje és gyerekei is -, egyedi történettel, és igen, ismét megjegyezném, gyönyörű borítóval. Örülök neki, hogy végül nem hallgattam az első gondolatomra, és belevágtam a könyvbe - néha kell ilyen is!

Értékelés: 5/4


Blogturné extra - Az írónőről

Korábban már megismerhettétek az írónőt, mint énekesnő, most én is hoznék néhány érdekes információt az életrajzából. Carrie Hope Fletcher 1992. október 22-én született (utólag is boldog szülinapot neki) Londonban. Már gyermekkorában feltűnt néhány kisebb tévészereplésekben, és a londoni West End színházban musical szerepekben. 2011-ben tűnt fel a Youtube-on, a csatornájának neve: ItsWayPastMyBedTime. Ami érdekes, hogy idén januárban már túllépte a 600.000 feliratkozót. 2015-ben adta ki első könyvét, melynek címe All I Know Now: Wonderings and Reflections on Growing Up Gracefully.
Színházi karrierje is érdekesen alakult: 7 évesen A nyomorultak darabban játszotta a Kis Eponine szerepét, de feltűnt később a Marry Poppins musicalben is Jane Banksként. A videót elnézve valószínűleg ti is rájöttök majd, hogy a lány igazán tehetséges.  :)



NYEREMÉNYJÁTÉK

A Túlvilági szerelem főszereplőjének életében sok olyan meghatározó dolog van, ami fontos jelentőséggel bír a regényben. A mostani játékunkban ezeket a dolgokat keressük a blogokon. A te feladatod lesz megkeresni a kiemelt betűket az 5 blogon és helyes sorrendbe rendezni, majd a kapott szót beírni a Rafflecopter dobozba. 
A turné végén megnyerheted Carrie Hope Fletcher Túlvilági szerelem könyvét, ha mind az 5 kifejezést/dolgot megtaláltad. 

Figyelem! A sorsolásban azok vesznek részt, akik minden kérdésre helyesen válaszoltak, valamint felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.



További állomások 

11.06. Szembetűnő
11.08. KönyvParfé
11.12. Könyvvilág







 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése