„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2016. augusztus 15., hétfő

Nyári könyvajánló


Mi jut eszembe a nyárról? Napsütés, vízpart és némi pihenés. Habár már csak bő két hét van hátra a meleg évszakból, talán nem bánjátok, ha még egy kicsit szeretném élvezni. Én nem vagyok annak a híve, hogy bizonyos évszakban csak bizonyos fajta könyveket kell olvasni, mégis sokan úgy vannak vele, hogy nyáron - főként nyaraláskor - a könnyedebb, vidámabb olvasmányokat preferálják. Én a múlt héten voltam nyaralni, így most nagyon aktuális, hogy ajánljak néhány olyan könyvet, amelyek műfajukból vagy történetük szempontjából kiváló megoldások lehetnek egy meleg, napsütéses napon. 

1. Huntley Fitzpatrick - Életem a szomszédban
Az egyik kedvenc YA könyvem, szerethető karakterekkel, egy édes fiúval, és a tökéletesen tökéletlen Garrett családdal, a történet pedig egy kicsit elgondolkodtató, de mégis remek kikapcsolódást nyújthat.
Garrették megtestesítenek mindent, ami Reedékre nem jellemző. Hangosak, rendetlenek, szeretetteljesek. Samantha Reed a magasleséből minden nap azt kívánja, bárcsak egy lenne közülük… egészen addig, amíg egy nyári éjjel Jase Garrett fel nem mászik mellé és meg nem változtat mindent. 

2. Sarah Dessen - Álom két keréken
Az írónő összes könyvét nagyon szeretem, valahogy az ő történeteiről mindig a nyár jut eszembe. A stílusa remek, és a főszereplőivel könnyen tudok azonosulni. Ma ezt a könyvet választottam tőle, már csak a borító miatt is. 
Mióta a szülei elváltak, Auden képtelen aludni. Olyan rutint alakított ki, aminek a segítségével átvészeli az éjszakákat. De amikor úgy dönt, hogy a nyarat a tengerparton tölti apjával és új családjával, megpróbál felhagyni régi életmódjával.



3. Catherine Banner - Ház az éj peremén
E könyvet nem olyan régen olvastam, és egyértelmű, hogy a történet helyszíne miatt kerülhetett bele a nyári listámba. Habár a cselekménye nem igazán mondható könnyednek, sőt sokszor inkább nyomasztó volt, az eldugott kis sziget hangulata miatt mindenképpen szerettem volna ajánlani. 
Castellamare ​szigete éppen annyira messze van a szárazföldtől, hogy elfelejtsék, de nem elég messze ahhoz, hogy a világ bajaitól is kímélve legyen. A sziget életének középpontjában egy virágokkal benőtt kis kávézó áll, ami már generációk óta csalogatja be a kis közösséget beszélgetni, pletykálni.

4. Tallér Edina - Most akkor járunk?
A nyár természetesen a fiataloknak is nagy öröm, hiszen a nyári szünet alatt rengeteget lehet szórakozni, és persze olvasni! Tallér Edina könyvét nekik ajánlom, hiszen kamaszokról szól (habár iskolaidőben), a fiatalságról, első szerelemről, és minden másról, ami ezzel jár.
Tallér Edina első ifjúsági regényének főszereplője, Beni tizenhárom éves, nyolcadikos és itt él köztünk, szóval tényleg lehetnél akár te is. Suliba leginkább a haverok miatt jár, bár a legjobb barátja a szomszéd lány, akivel szinte ikrekként nőttek fel. Beni és Eszter történetesen a fővárosban laknak, és az a tervük, hogy végigutazzák Budapest összes villamosvonalát. 


5. Sophie Kinsella - Tudsz titkot tartani?
Ha könnyedség és humor, akkor Sophie neve biztos felmerül. Nagyon sok könyvet olvastam már tőle, és mindegyik remekül ki tudott kapcsolni. Most az első olvasmányomat hoztam el nektek, hiszen a csacska főszereplő, Emma biztos, hogy mosolyt fog varázsolni az arcotokra.
Emma ​épp elég katasztrófafilmet látott már ahhoz, hogy amikor a repülőgépe viharba kerül, azonnal tudja, le fognak zuhanni. A halál közelsége különös reakciót vált ki belőle: minden, addig féltve őrzött titkát rázúdítja a mellette ülő, jóképű, ám vadidegen férfira. Mesél neki a szüzessége elvesztéséről, a pasijáról és a szülei aranyhaláról, megosztja vele a tangákról alkotott véleményét, sőt leszbikus álmait sem felejti ki a felsorolásból.

+Marie Rutkoski - A nyertes átka
A végére pedig az idei nyaram kedvenc könyvét hoztam el nektek. A történet lebilincselő, még mindig fogva tart, a főszereplők egyediek, őszinték, könnyen meg tudtam kedvelni őket.
Megfizethetsz-e ​a szerelemért?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése