„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2016. március 19., szombat

Anna Todd - After Ever Happy – Miután boldogok leszünk

Tessa és Hardin kapcsolata eddig minden nehézséggel dacolt, de vajon boldogan élnek majd, amíg meg nem halnak? 
Miután boldogok leszünk, az élet már soha többé nem lesz olyan, mint volt.
Tessát és Hardint már elég meglepetés érte. A köztük lévő kötelék erősebb, mint valaha, de az újabb és újabb kihívások alapjaiban rengetik meg a kapcsolatukat, és Hardin áthatolhatatlannak hitt páncélján is rést ütnek. Miközben mindkettejük családjáról megdöbbentő titkok kerülnek napvilágra, egyértelművé válik, hogy nem is különböznek annyira egymástól. Tessa már nem az a kedves, egyszerű, jó kislány, mint amikor megismerte Hardint, és Hardin sem ugyanaz a szívtelen, mogorva fiú, akibe Tessa beleszeretett. Tessa már megérti a Hardinban kavargó sötét érzelmeket, és tudja, hogy csak ő csillapíthatja le, amikor ezek a démonok a felszínre törnek. Hardinnak szüksége van rá. De minél több részlet derül ki Hardin múltjából, ő annál zárkózottabb lesz, el akarja magától taszítani Tessát, és mindenkit, aki közel áll hozzá. Eljön az az idő, amikor Tessa már nem biztos abban, hogy önmaga feláldozása nélkül meg tudja menteni Hardint. Megéri-e a szerelem, hogy feladja érte a saját egyéniségét? Nem akar meghátrálni, de igazából kiért harcol? Hardinért vagy saját magáért?
Nem fogok hazudni, féltem ettől a könyvtől, még akkor is, ha boldog véget ígért a címe. Tessa és Hardin már annyi mindenen keresztül ment, már olyan sok drámát kellett tőlük elviselnünk, hogy úgy voltam vele, hogy nem biztos, hogy én akarom ezt. Ezért lehetett az is, hogy amikor a Miután elbuktunk után eléggé hamar (egyébként le a kalappal GABO kiadó előtt) megjelent a befejező rész, első felbuzdulásomban rögtön meg akartam rendelni, de aztán mégse vitt rá a lélek. Aztán mégis úgy vagyok vele, hogy ha már elolvastam a három részt a sorozatból, akkor már illik befejezni, és mondhat bárki bármit, én azért - néhány idegsokk ellenére - megszerettem a sorozatot.
Azt azért mindenképpen le kell szögeznem, hogy Anna nem hazudtolta meg önmagát, és a könyv eleje teljesen kiborított. A történet percre pontosan ott kezdődik, ahol a 3. rész befejeződött, amikor is mind Tessa, mind Hardin megtudja a nagy igazságot. Hardin persze nem tudja kezelni a hírt, és aljasabb, mint valaha. Fogalmam sincs, hogy miért most buktam ki a legjobban - talán Tessa miatt is -, és miért éreztem, hogy ez volt a legrosszabb húzása Hardinnak, de most már nálam is betelt a pohár. Az egész londoni út egy katasztrófa volt, és egyszerűen nem értettem, hogy miért kell ezt csinálni.
Aki azonban a szörnyű kezdés után le szeretné tenni a könyvet, annak azt tanácsolnám, hogy ne tegye. Miután Tessa hazajött Londonból, mintha elvágták volna a történtet, és hirtelen mindenki megvilágosodott. Jó, dráma akadt így is bőven, és nem mondhatnám, hogy unatkoztam, de mégis jelentős változások történtek a szereplők életében. Muszáj beszélnem arról, hogy Tessát mintha kicserélték volna innentől kezdve, és végre sikerült a saját lábára állnia, és egyrészt nem függött Hardintól, ami valljuk be, nagy szó, másrészt ez a változás Hardinra is jó hatással volt. Végre mindketten elindultak egy jó úton a közös cél érdekében, és nem mondom, hogy minden tökéletes lett, és nem volt több veszekedés, de megtalálták végre a módszert, amivel kezelni tudják  a problémákat. Hardinra rá sem ismertem, sokat változott, de én mégis Tessára voltam a legbüszkébb, mert nem gondoltam volna, hogy a sok szenvedés, az állandó veszekedés-szakítás-újrakezdés után ki tud állni magáért, és megteszi az első és legnehezebb lépést.
Nem azt mondom persze, hogy minden tökéletes és rózsaszín volt, de azért a karakterek fejlődése szembetűnő volt. És nemcsak egymás irányában, hanem a család és barátok felé is, hiszen rá kellett jönniük, hogy eddig minden csak körülöttük forgott, és hogy milyen önzően viselkedtek korábban. Szóval volt min javítaniuk a főszereplőiknek. Azért természetesen kaptunk jól ismert túlfűtött erotikus jeleneteket is, amiben ők mindig is jók voltak, de már szerencsére nem ez volt a problémáik megoldásának legfontosabb eszköze. Sőt a végén már annyira ,,megjavultak" a szereplők, hogy el se hittem, hogy ez (csak most) megtörténhet. A végén a sok ugrálás az időben nem annyira tetszett, persze jó volt, látni a szereplők jövőjét, csak egy idő után már túl hamar, túl sok kis részletet kaptunk , és ez egy picit idegesített.
A mellékszereplők nagyjából megmaradtak olyannak, amilyenek voltak. Zedről kiderült, amit mindig is tudtunk, Hardin családja is nagyjából rendeződött, Tessa anyukája is jó irányba kezdett haladni. Ami a legfontosabb, hogy Landon is végre egy kicsit talpra állt, és megmondta véleményét Tessáéknak. Ráadásul mint azt tudjuk jól, új sorozatba kezd az írónő, melynek első része a Nothing more, idén szeptemberben jelenik meg.  Az After Ever Happy-ben már kaptunk egy kis ízelítőt Landon jövőjéről, ami elég izgalmasnak tűnik, ráadásul két lány is a képben van, szóval biztos érdekes lesz. És habár Landon egy teljesen más karakter, mint Hardin (ami jelenthet ugyanúgy rosszat is, mint jót), azért Anna Toddot ismerve, biztos nem lesz unalmas a könyv.

Szóval egy korszak lezárult, ahogy mondani szokás egy sorozat lezárása után. Ilyenkor mindig kettős érzés fog el, mert egyrészt örülök, hogy a szereplők végre megtalálják a boldogságot, másrészt mégiscsak egy űr keletkezik az ember szívében. Én úgy gondolom, hogy Hardintól és Tessától kaptunk jót is, rosszat is, de annyi biztos, hogy nem bántam meg, hogy belekezdtem annak idején. Számomra az első és az utolsó rész volt a kedvenc, már csak azért is, mert ezekben a könyvekben voltak a legnagyobb változások a szereplők életére nézve. Habár sokszor kiakadtam Hardin - és azért Tessa - viselkedésén, de adtak sok vicces, szenvedélyes és szerelmes pillanattatot is, és énem egy mazochista része szerette a veszekedéseket is (persze csak egy bizonyos fokig), hiszen egy kapcsolat sem tökéletes, és mindig vannak viták, amiken át kell vergődnie az embernek, hogy fejlődhessünk. Ha azt nézzük, hogy a sorozat ,,csak" egy fanfictionnek indult, amelyet Wattpad-on osztott meg Anna, mégis mára az egyik legsikeresebb NA szerző lett belőle, akkor mindenképpen csak dicsérni tudom az írónőt. Én minden hibájával együtt megszerettem a könyveket, és biztosan el fogom olvasni a Before (Hardin szemszögéből) és Landon könyveit is.

Értékelés: 5/4

Ami még jön az írónőtől

Before - (Hardin múltjáról, Tessával való találkozásról, és őrült kapcsolatukról, mindezt a fiú nézőpontjából) - megjelent
Nothing more - Landon története első rész - 2016. szeptember
Nothing less - Landon története második rész - 2016. december

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése