„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2016. március 26., szombat

A hónap rajongója - március - Párválasztó történetek 2.


Mielőtt America Singer története elkezdődött volna, egy másik lány érkezett a palotába, hogy egy másik herceg kezéért versenyezzen: Maxon herceg édesanyja, Amberly. Olvasd el, hogyan találkoztak és szerettek egymásba Maxon szülei, és hogyan lett egy hétköznapi lányból királyné! 


Míg America Singer Aspen és Maxon herceg között habozott, barátnője Marlee pontosan tudta, mit akar – és megfizette az árát. Annak a végzetes Halloween éjaszakának a története, amely megváltoztatta Marlee és Carter életét.







Március közepén megjelent egy újabb párválasztó kötet, amelyben ismét rövid történeteket olvashatunk a sorozat egyes mellékszereplőiről. A megjelenés pedig csak egy dolgot jelenthet a blogra nézve, hogy ismét egy Hónap Rajongója Projekttel készültünk. Ami természetesen nem lehet más, mint egy értékelés a Párválasztó történetek második részéről. A héten nekem is megjött a saját példányom, így rögtön fejest is ugrottam benne, hogy - mint A párválasztó - The Selction hivatalos bloggere - minél hamarabb véleményt írjak róla. 

Első és második rész együtt

Korábbi bejegyzésben már említettem nektek, hogy meg fog jelenni a Happiliy Ever After nálunk is, ami, mint azt tudjuk a Párválasztó történetek egy bővített változata. Nos, aztán pár napja végre megjelent nálunk is, csak mégsem ugyanaz. Ahelyett, hogy az előző kötetet kibővítve jelent volna meg újra a könyv, most csak azokat a plusz történeteket kaptuk meg, amiket eddig nem ismertünk. Tehát az első részben szereplő A herceg, A palotaőr és Bónusz fejezetek után az új könyvben ,,csak" olyan fejezeteket ismerhetünk meg, mint A királyné, A kedvenc, Celeste jelenetei, A szobalány, Az igazi után, sőt a legvégén arra is fény derül, hogy mi történt a 3 esélyes hercegnőjelölttel a koronázás után.  Ezt csak azért fejtettem ki ilyen hosszan, mert azért azt elmondanám, hogy emiatt egy kicsit csalódott vagyok, azért örültem volna annak, ha egy könyvben tudhatom az összes kis szösszenetet. Már csak azért is, mert ezek a változtatások együtt jártak azzal, hogy le kellett mondanunk a gyönyörű borítóról, ami az eredetit díszíti, sőt az új könyvön szinte ugyanaz a kép, másrészt pedig, ami a legjobban fájt, hogy nem voltak benne az illusztrációk sem, amikből annak idején még mutattam is nektek. 

Eredeti borítóval
De hogy ne csak rosszat mondjak az új Párválasztó részről, mindenképp leszögezném, hogy a történetek nagyon tetszettek. Elsőként Amberly, akkor még a herceg figyelméért és szerelméért versenyző életébe kukkanthatunk bele. Azt mindenképpen leszögezhetjük, hogy Amberly szöges ellentéte Americának. Intelligens, az biztos, de szerény és valahogy behódoló a herceg irányába. Már gyerekkora óta odavan Clarksonért, éppen ezért úgy tűnt, mintha bármit elviselt volna tőle. A nő valamilyen furcsa és kicsit szomorú módon kiegészítette Clarksont, amire persze a herceg hamar rá is jött, és nem véletlen, hogy őt választja társául. A leendő király múltját is megismerjük jobban, persze, ahogy azt vártam is, megtudhattam  az okait annak, hogy miért változott később olyan kegyetlenné. Természetesen ez nem menti fel őt erőszakossága alól - ahogy arra Kiera is utalt -, de mégis egy picit más megvilágításban láthatjuk őt. 

A továbbiakban Marlee és Carter történetéből olvashatunk egy keveset. Azt hiszem ezt a részt vártam a legjobban, mert mindig is kíváncsi voltam kettőjük sorsára. Az írónő inkább a lebukásuk és a büntetés utáni időszakra helyezte a hangsúlyt, amit egy picit bántam, mert nagyon szerettem volna megismerni a kapcsolatuk kialakulásának hátterét. Persze a konkrét megismerkedésüket bemutatta, de én mégis többre vágytam, ők azok a kedves mellékszereplők, akiket akár egy külön kötetben is el tudnék képzelni. Nem véletlenül A kedvenc lett ennek a résznek a címe, hiszen Marlee nagyon kedvelhető szereplő volt a sorozat többi kötetében, és most is.

Végül pedig Celeste jelenteit olvashatjuk, akiért most azért már fájt a szívem, aztán pedig Lucy és Aspen konfliktusait, akiket viszont nem tudom, hogy miért, de nem tudtam annyira megkedvelni ez idő alatt. Zárásként pedig Elise, Kriss és Natalie jövőjébe pillanthatunk be.

Zárásként pedig levonnám azt a következtetést, hogy nekem problémám inkább csak a ,,külsőségekkel" voltak, hiszen egyrészt nem kaptuk meg az eredeti, és a sorozatra nagyon is jellemző szépséges új borítót, másrészt pedig az illusztrációk hiányát is nagyon sajnáltam. Magával a történetekkel azonban nem volt semmi probléma, aki rajongója a sorozatnak, annak mindenképp ajánlom, hiszen midig jó érzés tud lenni egy-egy új információ birtokában lenni a kedvenc könyvünknek. Ráadásul kaptunk egy extra fejezetet 2 évvel Az igazi után, ami nagyon édes volt szerintem, főként, hogy nekem Az örökös részben tapasztalt hatalmas ugrás az időben nagyon szokatlan és furcsa volt, itt viszont jó volt egy kicsit még úgy látni Americát és Maxont, hogy házasságuk elején még boldogok, lelkesek és reménykedők. Nagyon tetszett!


Értékelés: 5/4

*NYEREMÉNYJÁTÉK
A párválasztó - The Selection oldalán lehetőségetek van megnyerni a 2 db limitált kiadású Párválasztó történetek egyedi könyvjelzőt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése