„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2015. augusztus 2., vasárnap

Lauren Barnholdt - Titkok és exek éjszakája

Eliza teljesen kikészül, amikor eltűnik legértékesebb holmija: a lila notesza, amiben listát vezet mindarról, amit szeretne, de nincs mersze megtenni. Amikor megtudja, hogy a füzetet az expasija nyúlta le, akkor aztán totál bepánikol. És joggal. Mert Cooper és barátai – egy titkos fiúszövetség tagjai – megzsarolják: ha nem állja ki egyetlen éjszaka alatt a noteszben szereplő összes próbát, felteszik a füzetet a netre.
Csakhogy Eliza nem hagyja magát! Teljesíti ugyan a cikibbnél cikibb feladatokat, de közben két barátnőjével addig ügyeskednek, amíg meg nem találják a fiúk gyenge pontját. Mert hát mindannyiunknak vannak kínos titkai, amiket szeretnénk örökre megőrizni…



Ismét egy olyan LOL könyvet vettem a kezembe, amit márt régebb óta szerettem volna elolvasni. Nem tudom, hogy miért - talán mert kivételesen a borító alapján ítéltem -, de én úgy gondoltam, hogy ez a könyv felnőtt emberekről fog szólni. Aztán persze hamar kiderült, hogy nem így van, ami azért is lett volna furcsa, mert a LOL könyvek általában fiatalokról, gimisekről szólnak. Rá is jöttem, hogy ez most sincs másképp, de persze nincs ezzel nekem gondom, hiszen amikor a kiadótól választok könyvet, akkor legtöbbször egy kis fesztelen kikapcsolódásra vágyom. A műfaj most sem hazudtolta meg önmagát, ugyanolyan aranyos, könnyed ifjúsági történet volt, jó adag humorral fűszerezve, mint ahogy azt általában megszokhattuk a LOL könyvektől (azért csak általában, mert azért Lennie története nem volt annyira könnyed, és habár volt benne egyfajta morbid humor, azért mégiscsak súlyos témát dolgozott fel, és sokat szomorkodtam rajta)
Tehát, ahogy azt említettem, a történet középpontjában gimisek állnak, név szerint Eliza és barátnői, Clarice és Marissa. Mivel Eliza szülei elutaztak a hétvégére, a lányok egy görbe estére készülnek, ami aztán egy egész éjszakába fog torkollani. Ez alatt az egy éjszaka alatt játszódik az egész történet, és ahogyan a könyv eredeti címe sejteti is, változik meg minden (One Night That Changes Everything). Aztán ahogy a fülszöveg is utal rá, Eliza rájön, hogy exbarátja és az ő ,,elit" , gimis fiúkból álló csoportja (ahová csak a legmenőbb fiúpéldányok kerülhetnek be hah!), ellopták a noteszét, amibe a legcikibb kívánságait írta bele. Olyan kívánságok ezek, amiket ő egész életében félt megtenni, és ha kiderülnek, akkor bizony nagyon gázos helyzetbe kerül. Ráadásul ezek a szemét fiúk megzsarolják, hogy ha nem teljesíti őket egyesével, akkor kiposztolják a neten, szóval Eliza ha akarja, ha nem engednie kell nekik. Én ez alapján teljesen azt gondoltam, hogy Cooper (az ex), egy bunkó. De persze aztán szép lassan kiderül, hogy milyen dolgok állnak a háttérben, és hogy ki is az igazi rossz ebben a történetben. Mint például Tyler, aki ennek a szövetségnek a feje, na ő tényleg tipikusan az a szereplő, aki a gimik alfahímje, és akiért minden lány odavan. Akiről azt reméljük, hogy annak ellenére, hogy milyen jól néz ki, azért biztos nagyon kedves (de ha mégsem, akkor majd mi meg tudjuk változtatni), de akiről aztán kiderül, hogy igazából egy tahó.

Na de, a lényeg az, hogy habár Eliza azt gondolja, hogyha megteszi ezeket a dolgokat, akkor majd nagyon cikis helyzetbe fog kerülni (ami talán egyszer-egyszer megeshet), de igazából jót tett neki, hogy szembeszállt ezekkel a félelmekkel. Hiszen látszott rajta az elején, hogy ő az a típus, aki szeret otthon begubózni, és csak nagy nehezen lehet kirángatni őt a csigaházából. Olyan aki, csak álmodozik ezeknek a dolgoknak a megtételéről, és inkább leírja őket egy titkos noteszbe, minthogy megtegye őket. Azzal, hogy a fiúk rákényszerítették erre, inkább csak segítettek rajta, formálták a személyiségét, hogy bátrabb, erősebb legyen. 

Termesztésen azért Eliza önmegvalósítása mellett a szerelmi szál is jelen van a kötetben. Ahogy azt egy már jól bevált LOL könyvtől megszokhattuk, ez a részlet sem hiányozhat a történetből. Ami most különbözött, hogy Cooper és Eliza már jártak régebben, és most igazából az újra egymásra találás volt az út, amit meg kellett járni a szereplőknek. Eliza önbizalomhiányából fakadt ennek a nehézsége, hiszen nehezen tudta elképzelni, hogy egy olyan fiú, mint Cooper vele szeretne lenni. Na jó, azért rátett a lapátra az is, ahogy a fiú és a ,,haverjai" bántak vele. Egyébként sokszor elég egyértelmű volt Cooper viselkedése, és az érzései a lány iránt, és néha már engem is idegesített Eliza bizonytalansága és a vaksága, hogy nem látta, valójában mi történik körülötte. De azért legtöbbször meg voltam elégedve a karakterével.


Mindenképpen ajánlani tudom a könyvet, ha egy könnyed kikapcsolódásra vágysz. Az én szívemhez azért állnak közel ezek a gimis történetek, mert ilyenkor egy kicsit én is visszarepülök a középiskolás éveimhez, elmerengve és átérezve az akkori problémákat, barátnős hülyéskedéseket és persze a gimis szerelmeket. :)
Egyébként utánanéztem, és láttam, hogy a könyvhöz tartozik egy novella Before That Night címmel, ami Eliza és Cooper történetének kezdetéről szól, arról hogy jöttek össze, és gondolom, hogy miként ér véget a kapcsolatuk. Remélem hamarosan itthon is megjelenik ez rövid történet. 

Értékelés:5/4

______________________________________________________________________
Ezt a könyvet választom a 2015 - Readin Challenge kihívás 29. pontjának:  Egy könyv, amely olyan helyen játszódik, ahova mindig is szerettél volna eljutni - New York

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése