„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2015. július 1., szerda

Jessica Sorensen - Callie&Kayden és a megváltás

A sötét titok, amit Kayden hosszú évek óta rejtegetett, végül napvilágra került. Ám ami még ennél is rosszabb, hogy a fiút súlyos testi sértéssel vádolják. Egyedül az óvhatná meg a becsületét, ha Callie elárulná az igazat – Kayden viszont soha nem kérné ezt tőle. Inkább hajlandó megtenni bármit, hogy megvédje őt… még akkor is, ha emiatt le kell mondania az egyetlen lányról, akit valaha szeretett. 
Callie tudja, hogy Kaydenen ismét eluralkodnak a démonai, és kétségbeesetten szeretné megmenteni. Ám ez azt jelenti, hogy szembe kell néznie legsúlyosabb félelmével, és el kell árulnia legfájdalmasabb titkait. A csönd megtörésének puszta gondolata is rémisztő – de nem annyira, mint annak gondolata, hogy örökre elveszítheti Kaydent. 
A szíve mélyén Callie tudja, hogy eljött az idő: neki és Kaydennek el kell felejteniük a múlt fájdalmát. Barátai, Seth és Luke segítségével Callie tervet sző, hogy megmutassa Kaydennek, milyen életük lehetne együtt. De vajon meg tudja győzni, hogy új életet kezdjenek… vagy már késő?


Ez a könyv is azok közé tartozott, amiknek már nagyon vártam a folytatását. Emlékszem, hogy amikor az első részt olvastam, mennyire megkedveltem Callie-t és Kaydent, és milyen nagyon kiborultam, amikor rájöttem, hogy több részes a sorozat. Ráadásul olyan befejezést kaptunk, ami teljesen kiakasztott. Mármint annak örülök, hogy többet olvashatok róluk, csak hát ugye megint felröppen a sokatkellvárniakövetkezőrészre szindróma. De persze azt szokták mondani, hogy a jó dolgokra megéri várni :)  Ha az első részből nem derült volna ki, akkor itt mindenképpen, hogy Callie és Kayden is nagyon mélyen sérültek meg, és mindketten gyermekkoruk óta hordozzák sebeiket. Olyasfajta sebek ezek, amiket nem sokan értenek, csak az olyan sérült emberek, mint ők maguk. És éppen ezért van szükségük egymásra. Egymást kell megmenteniük. Úgy érzem, hogy tényleg szükség volt erre a kötetre ahhoz jobban megismerjem, megérthessem az érzéseiket.

Imádom az eredeti borítót
Igazság szerint ez a rész legfőképpen arról szól, hogy a két fiatal milyen folyamaton megy keresztül a gyógyuláshoz, elfogadáshoz vezető úton. Míg a könyv elején mindketten inkább magukba fordulnak, és a félelmeik uralják döntéseiket, később fokozatosan ismerik fel, hogy szükség van a változásra. Egymásra. Úgy éreztem, hogy míg az első könyvben  Callie múltjára fókuszált, most Kayden problémáira fektet nagyobb hangsúlyt az írónő. Szörnyű volt látni, hogy egy látszólag erős, fiatal, életerős fiú mennyi fájdalmat cipel a vállán. Érdekes volt viszont látni a kezdetben még elutasító magatartását, aztán pedig a fokozatos nyitását a gyógyulás felé. Ebben természetesen legnagyobb szerepe Callie-nek volt. Komolyan le a kalappal Callie előtt, tényleg nagyon megkedveltem a karakterét. Annyi szenvedés után még volt ereje megbirkózni Kayden démonaival is, egyszer sem hátrált meg. A családjuk azonban - az övé, és Kaydené is - szörnyen viselkedtek. "Az emberek  azt látják, ami látni akarnak." És ez mennyire igaz, sajnos még akkor is, amikor a saját családunkról van szó. 

Akiket viszont nagyon imádtam a történetben az Seth és Luke volt. Seth még mindig önmagát adja, jó fej, poénos, de ha kell akkor igaz barát, és persze ő adja a legjobb tanácsokat. Az a bizonyos "mit kell megtennünk a halálunk előtt" lista is bővül ám ebben a könyvben is. És ott van a titokzatos Luke is, aki most már egyre jobban beférkőzött a bőröm alá, és izgatottan várom a történetét. A könyvnek is úgy lett vége, hogy éreztette velem, hogy itt még lesz miért aggódnom Luke miatt. És valamiért úgy érzem, hogy az ő története sem lesz kevésbé szívszorító mint Kaydenéké. Ők négyen végig együtt küzdöttek, a három "kemény" fiú sokat segített Callinek megbirkózni a dolgokkal.

A történet igazából nem haladt előre túl sokat, ami a lényeg volt itt, az Callie és Kayden érzelmi fejlődése. Kayden apjáról nem tudtunk meg semmit, végül az egész családja eltűnt. A végére Caleb is eltűnt, és őróla sem tudtunk meg sokat, hogy mi lett vele. Ez viszont lehet, hogy még kibontakozik a későbbiekben. Ezeket a dolgokat kicsit lezáratlannak gondoltam, de úgy tűnik az írónő inkább a fiatalok érzelmi előrehaladását, múltjuk elfogadását tartotta fontosabbnak.


Erről szólt a könyv, Rengeteg-rengeteg szenvedésről, fájdalomról, önutálatról - legalább is az elején. Aztán pedig elkezdődött az út a gyógyulás, az elfogadás és a továbblépés felé. Callie és Kayden rámutatott, hogy nem szabad visszanézni, hagyni, hogy a múltunk határozzon meg minket. Azért a a vége felé a sok szenvedés után egy kicsit én is lazíthattam, hiszen kaptunk néhány pajkos, és hm felhevült jelenetet. Egy kicsit visszakaptuk az első részben jól ismert cukin ártatlan Callie-t és huncut Kaydent. Ezzel a könyvvel (egyenlőre) lezárult Callie és Kayden története, de nem kell aggódni, hiszen van még folytatás: Luke és Violet kötete reméljük hamarosan itthon is megjelenik :)

Értékelés:5/5

A LISTA
1. pont: Nézz szembe azzal, amitől a legjobban rettegsz!
2. pont. Ne agyalj túl mindent!
3. pont: Próbálj meg boldog lenni!
3. Pont: Légy röhejesen, megrészegülten boldog!
3. pont: Egyszer az életben azt tedd, amit akarsz, és ne azt, amit szerinted tenned kéne!
4. pont: Viselj színes felsőt!
6. pont: Szökj el innen - szökj el a tengerpartra!
6. pont: Merj bizakodni!
7. pont: Csinálj valamit csak azért, mert jó buli!
8. pont: Tedd próbára magad!
9. Pont: Táncolj az esőben!
10. pont: Nézz szembe az igazsággal, aztán lépj tovább!
11. pont: Búcsúzz el, és lépj tovább!
11. pont: Táncolj fehérneműben!
12. pont: Próbálj meg haladást elérni valamiben, amitől félsz!
13. pont: Éld meg a pillanatot!
14. pont: Örülj a jónak
15. pont: Légy önmagad!
15. pont: Ne kínozd magad!
16. pont: Értesd meg valakivel bármi áron, hogy megérted őt!
17. pont: Kétség és habozás nélkül hagyd, hogy valami csodálatos történjen!
21. pont: Hagyd magad unatkozni!
21. pont: Teremts magadnak emlékezetes pillanatokat!
22. pont: Hozz olyan döntést, ami megrémít!
26. pont: Nézz szembe az elkerülhetetlennel, bármi legyen is az!
27. pont: Segíts valakinek anélkül, hogy kérné!
28. pont: Hívj meg vacsorára egy ismeretlent!
33. pont: Feküdj valaki mellett mozdulatlanul, egyszerűen csak élvezve a másik közelségét!
34. pont: Engedd, hogy valaki Kayden közel kerüljön hozzád!
35. pont: Ne fuss, szép lassan menj!
38. pont: Fejezz be Kezdj el egy nagy projektet!
41. pont: Egyél egy csomó palacsintát!
43. pont: Ne hagyd magad!
43. pont: Nézz szembe a félelmeiddel, és küldd el őket a picsába!
44. pont: Egyél csokit, szexelj sokat, és élvezd ki a Valentin-napot a SZERELEM ünnepét!
45. pont: Fel a fejjel!
46.  pont: Változz meg!
49. pont: Légy őszinte önmagadhoz!
52. pont: Próbálj szerencsét, az Isten szerelmére!
62. pont: Ne ess szét!
65. pont: Nézz tűzijátékot valakivel, akit szeretsz!
67. pont: Találj rá valamire, amit elveszettnek hittél!
88. pont: Semmit se fojts magadba! Mindent mondj ki!
89. pont: Valld be az igazat, és fogadd el amit jelent!

*Kiegészítetten a listát a második könyv tanácsaival, és ezeket vastagítottam be. Kíváncsi vagyok, hogy valaha megismerjük-e mindet, habár valamelyik szám így is ismétlődik. 

2 megjegyzés:

  1. én nem bírtam kivárni a magyar fordítást, és elolvastam mind a hét kötetet angolul. :) érdekes történetek, az biztos. számomra már-már túl nyomasztóak és ijesztőek voltak sokszor, főleg a Luke és Violet kötetek. de azt hiszem, pont az ő párosuk is tetszett a legjobban. a teljes listára én is nagyon kíváncsi lettem volna, szuper, hogy így összeszedted! :) A harmadik, róluk szóló kötetben a lista már 100 felett jár bőven. :) Tetszett ez a listázás, egy kis pluszt adott hozzá az egészhez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsés vagy, hogy ennyire megy az angol, és így egy csomó olyan könyvet is e tudsz olvasni, ami még nem jelent meg itthon. Én is gondoltam már rá, hogy valamibe belekezdek, de aztán soha nem jutok el odáig. Luke és Violet párosáról én is olvastam már néhol, hogy az övüké még nyomasztóbb lesz... én azért kíváncsi vagyok a történetükre , mert most ebben a részben nagyon felfigyeltem Luke-ra.
      Hát igen a lista.. azt hittem, hogy ha kijön mindegyik rész, akkor majd meglesz az összes pont, de nem baj igyekszem majd azért ezután is gyűjtögetni őket :)

      Törlés