„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2015. június 10., szerda

Rebecca Donovan - Boldogító lélegzet


„Belülről égtem. Gondolkodtam, mit tehetnék, hogy ezt a kínt tudatom mélyének sötétjébe toljam, és visszajuthassak közönyös, tompa állapotomba. Egyedül nem fog menni. Segítség kell. Muszáj megoldást találni.” 

Emma elhagyja Weslynt és mindenkit, akit ott ismert; a Stanford egyetem hallgatója lesz, ahogy mindig is remélte. Korábbi énjének csak árnyéka, teljesen megváltozott. Össze van törve, és csak úgy lehet újra teljes egész, ha felismeri értékeit és megbocsát magának. Emma megtanulja, hogy az őszinteség nagyon tud fájni, jobban, mint az árulás, és az igazság ára az, hogy elveszti egyetlen igaz szerelmét. 

A trilógia utolsó részét az olvasók az utolsó oldalig lélegzet-visszafojtva fogják olvasni.



"Lélegezz, Emma. Hagyd… és lélegezz!"

Amikor megtudtam, hogy (végre) itthon is megjelenik a Boldogító lélegzet, egy picit féltem tőle. Az első részért nagyon oda voltam, de a másodikban elég nagyot csalódtam. Idegesített Jonathan, Emma döntései, főként, hogy ezzel háttérbe szorult Evan. Aztán ahogy nézegettem a véleményeket a legújabb részről, és láttam, hogy mennyire dicsérik megnyugodtam, és már alig vártam, hogy a kezembe foghassam a könyvet. Emmával még mindig nem voltam teljesen kibékülve, de Evan és a tetteti annyira sokat adtak a történethez, hogy már semmi másra nem tudtam figyelni, csak a kettejük szenvedélyes, de mégis törékeny kapocslatára - egyszerűen nem akartam letenni a könyvet, vagy munkába menni, aludni... csak olvasni, olvasni olvasni.

"Ha a múltad hibáiban élsz, csak azt éred el, hogy tönkreteszed a jövődet."

 Szóval végre én is nekieshettem a könyvnek. Aztán, amikor már kb. a huszadik oldalon jártam, és Evan még sehol sem volt, teljesen kétségbeestem, és rá kellett jönnöm, hogy még várnom kell arra, hogy újra "láthassam". A könyv első fele ugyanis Emma érzéseiről szól, illetve arról, hogyan próbál továbblépni, élni, lélegezni Evan nélkül. Megismerjük az egyetemi barátnőit, a csajokat, akik szintén nagy támaszai a lánynak. De persze azért Saráról sem szabad megfeledkezni, sőt.. mint mindig most is hatalmas segítség Emmának, igaz barátnője, amiért ő mindig is nagy kedvencem volt. Aztán - és most ez azért elég SPOILERES információ - képbe kerül Cole is, aki próbálja "megfejteni" a titokzatos Emmát, és bizony szép lassan, de egyre közelebb kerülnek egymáshoz. Én tényleg nem akarok sok mindent elárulni a történetről, de én megkedveltem a srácot, és ha Evan nem lett volna jelen, akkor talán még lehetett volna esélye. HA... de amikor a történet közepén megjelent, akkor aztán jött, látott és tarolt, rögtön el is feledkeztem arról, hogy ki az a Cole.


Miután Evan feltűnt a színen, már két szemszögből olvashattuk a történet, aminek nagyon örültem, hiszen végre megismerhettem Evan gondolatait is. És szerintem pontosan ezért imádtam annyira a könyvet. A második részben nagyon háttérbe szorult, sosem volt esélye elmondani , amit érez,  és most végre láthattam hogy mit gondol, hogyan érez Emma iránt. Azt hiszem egy kicsit visszakaphattam az első rész hangulatát. mintha csak most ismernék meg egymást, most nyílnának meg egymásnak először. És ez tetszett, nagyon is.

A történet tele volt szenvedéllyel, feszültséggel, titkokkal, és azért sok bánat is kijutott a főszereplőinknek. Emma viselkedése az elején nagyon megijesztett, de aztán fokozatosan tudott fejlődni, míg végül megbarátkozott önmagával, tetteivel, bűntudatával. Emma és Evan története mellett azért még beleláthattunk Sara és Jared kapcsolatába is. Gondoltam is rá, hogy szerintem az ő történetük is megérne egy külön könyvet. Talány majd egyszer :)

Összességében tehát azt mondanám, hogyha olvastad az első két részt, akkor mindképpen folytasd, hiszen ez a könyv méltó befejezése Emma és Evan történetének. Aki pedig nem olvasta, azért ajánlom, mert így már a három könyvvel egy teljes sztorit kaptok, és ha egyszer elkezditek, tényleg nem tudjátok alábbhagyni. LÉLEGZETELÁLLÍTÓ!!!!!


Értékelés:5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése