„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2015. május 14., csütörtök

Wendy Higgins - Angyali gonosz

A tiltott gyümölcs a legédesebb. Mi lenne, ha élnének olyan kamaszok, akik születésüktől fogva elátkozottak? A bukott angyalok leányai és fiai ezzel a sorssal szembesülnek. A jólelkű Anna Whitt hatodik érzékkel született, színek kavalkádjaként látja mások érzéseit. Jól ismeri lényének ellentmondásait, hiszen megmagyarázhatatlanul vonzza a veszély. Akaratereje nehéz próba elé kerül, amikor tizenhatodik életévét betöltve megismeri a szexi Kaidan Rowe-t. A fiú bevezeti félelmetes közös örökségük titkaiba. Az efféle démonikus srácok azok, akiktől téged is távol tartanak a szüleid. Bárcsak Annát is idejében figyelmeztetné valaki! Vajon mit választ, amikor szembe kell néznie végzetével: a szentek glóriáját vagy ördögszarvakat? A regény a Sweet sorozat nyitókötete.



Végre én is beálltam a sorba, és a kedvező értékelések és a kecsegtető fülszöveg hatására elolvastam a könyvet. Már a könyv címe is nagyon csábító volt, főként az angol (Sweet Evil), a fülszöveg első mondatáról nem is beszélve. Nem mondom, hogy tökéletes volt, hiszen voltak hibái a történetnek, és valami oknál fogva nem tudott megnyerni teljesen, de azért tetszett.

Anna
A könyv elején még nem tudunk meg sokat, csak annyit, hogy Anna különböző színekben látja mások érzéseit, de igazából nem tudja, hogyan lehet ez, egyszerűen csak egy különcként gondol magára. Anna egyébként mostohaanyjával, Pattival él együtt, hiszen vér szerinti anyukája meghalt születésekor, apja pedig börtönben van. A lány élete fenekestül felfordul, amikor találkozik a nagyon is vonzó Kaidannal, akivel mint kiderül nagyon sok a közös tulajdonságuk. Mindketten valamelyik nagyobb emberi bűn hercegének a gyermekei: Kaidan a Bujaság hercegének, Anna pedig a Narkotikumok hercegének. A hercegek gyermekei az óriások, akik egész életükben kötelesek édesapjuk kívánságát teljesíteni, azaz az embereket rosszra csábítani. Mindenki, kivétel Anna, hiszen ő eddig mit sem tudott ezekről a dolgokról, most képtelen szembenézni azzal, hogy ha nem akar kitűnni a többi óriás közül, neki is el kezdenie "dolgozni". 

Anna eddig egy naiv, ártatlan lány volt, aki kényszeresen betartotta a szabályokat, és mindig helyesen cselekedett. Ennek most meg kell változnia, hiszen ha a hercegek rájönnek, hogy milyen "jó kislányként" viselkedik, akkor megbüntetik. Miután megismerkedik Kaidannal és a többi óriással, igyekszik beleolvadni közéjük. Nos, igen. Kaidan. Ő aztán szó szerint a sötét oldalon áll, de ez persze nem akadályozza meg Annát abban, hogy megkedvelje őt. A helyzet azonban nem olyan egyszerű. Kaidan ugyanis - ahogy már említettem - a Bujaság hercegének a fia, ami annyit tesz, hogy nem túl szépen megfogalmazva minden szembejövő lányt ágyba csábít. Még akkor is, ha ez nem éppen az ínyére való. És még akkor is, ha nagyon megkedveli Annát... Szóval amint az nagyon is jól látható, itt - egyenlőre - nincs szó semmiféle happiendről, hiszen mindkét óriásunknak tennie kell a dolgát, és ebbe nem tartozik bele a szerelem. Őszintén ez így szerintem pont jó volt, mert legalább nem túl sablonos a sztori, és egy kicsit még izgulhatok a fiatalok jövőjéért.

Amivel egy kicsit gondban voltam, az Anna személyisége volt. Értem én, hogy ő miért ilyen jó, és ártatlan, de egy kicsit idegesített, hogy kb. minden fejezetben elejtett néhány könnycseppet valami miatt. De azért amit kedveltem benne - és amit én mindig felszámolok pluszként - az a humora volt. "Követtem Kaidant fel a lépcsőn, miközben arról győzködtem magam, hogy nincs semmi abban, ha valaki egy démonnal és késdobáló fiával teázik."
Kaidan persze megtestesítette a tipikus tökéletes férfi karaktert, akiért mind odavagyunk :) Azt azért sajnáltam, hogy a könyv első felében nagyon sokat jelen volt, de aztán valahogy eltűnt a színről. De persze mondanom sem kell, hogy ez nagyon jó taktika arra, hogy mindenképpen folyatni akarjuk a sorozatot. 


Összességében tehát azt mondanám, hogy élveztem a történetet, mindenképpen folytatós lesz. A könyv világa is nagyon jól fel lett építve, új volt, de mégsem túlbonyolított, egyszer sem éreztem azt, hogy elvesztem, vagy összegabalyodtam a túlkomplikált fogalmakban. A fantasy rajongóknak mindenképpen ajánlom.

Értékelés:5/4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése