„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2015. május 24., vasárnap

Filmek, amiket egy Könyvmolynak látnia kell



A film a legjobb forgatókönyv - szokták mondani. És van benne valami. Én általában meg szoktam nézni azokat a filmeket, amik könyvből készültek, és gondolom ezzel nem vagyok egyedül. És mivel mostanában is nagyon sok olyan könyvről röppent fel a hír, hogy filmet készítenek belőle, úgy döntöttem, hogy egy helyre gyűjtöm őket. Voltak olyanok, amikre persze számítottam, hiszen egy sorozat további, vagy éppen záró részéről van szó, de vannak olyanok is, amiken nagyon meglepődtem, és egyben meg is örültem nekik, hiszen egy kedvencről van szó. Viszont akadt egy-kettő olyan film is, amit még nem olvastam, de azét igyekszem bepótolni ezt a hiányosságot a film megjelenéséig. Nagyjából megpróbálom sorba tenni őket, de nem mindegyiknél van még pontos dátum. 


Papírvárosok
Szerző: John Green
Külföldi bemutató:2015. június 5.
Magyar bemutató: 2015. július 30.


Őszintén szólva rögtön egy olyan filmmel kezdek, amit még nem is olvastam el, pedig tényleg nagyon szeretném már a kezembe tudni. Jövő hónapban már mindenképpen tervezem az olvasást, főként, mivel nagyon szeretem John Green stílusát. 
Íme a film előzetese:





Tűzpróba

Szerző: James Dashner
Külföldi bemutató: 2015. szeptember 18.
Magyar bemutató: 2015. szeptember
Ez a film pont azok közé tartozik, amelyeknek a megjelenése nem okozott meglepetést, hiszen folytatásról van szó. Tavaly megnéztem az Útvesztőt is moziban, és nekem tetszett. (habár én voltam az egyetlen a barátaim közül) Ha moziba nem is megyek idén, de a filmet mindenképp megnézem.



A kiválasztott 2. rész

Szerző: Suzanne Collins
Külföldi bemutató: 2015. november 20.
Magyar bemutató: 2015. november 19.
Ha a könyvet veszem figyelembe, azt mondanám, hogy az első két részt nagyon szerettem, de a harmadik már nem igazán nyerte el a tetszésemet. Ami pedig a filmeket illeti, az Éhezők viadala nagyon jól sikerült, és a Futótűz sem volt rossz, de én nagyon sok olyan embertől hallottam azt, hogy nem értenek bizonyos részeket, akik ugyebár nem olvasták a könyvet. Nekem nem tűntek fel ezek a hiányosságok, mivel én olvastam, de akik nem, azoknak sok rész érthetetlen volt, több kérdésre nem kaptak választ. Amit pedig az Kiválasztott első részéhez hozzáfűznék, az az, hogy szerintem felesleges volt kettészedni a filmet, mert az első részben nem történt sok minden, és így unalmas volt. Valahol ezt sejthettem volna, hiszen a második részben fognak majd felpörögni az események. Hát... kíváncsi leszek!

A hűséges
Szerző: Veronica Roth
1 rész külföldi bemutató: 2016. március 18.
Magyar bemutató: -
2 rész külföldi bemutató: 2017. március 24.
Magyar bemutató: -


A beavatottat szintén láttam moziban, de A lázadóig még nem jutottam el. Egyébként sok jót nem hallottam a második részről, de ez nálam nem jelent semmit. Ha majd megnézem, biztosan írok róla néhány sort :) Egyébként, ahogyan azt látjátok is A hűségest is ketté fogják szedni, mint azt már megszokhattuk a népszerű könyvektől. 



Mielőtt megismertelek

Szerző: Jojo Moyes
Külföldi bemutató:2016. június 3.
Magyar bemutató: -
Ami a filmes megjelenéseket illeti, számomra ez volt az év híre, mivel a Mielőtt megismertelek az egyik kedvencem könyvem. Aztán amikor lecsillapodtam az első sokk után, felmerült bennem a bizonytalanság. Vajon milyen lesz? Fel tud majd érni a könyvhöz? Vissza tudja adni a könyv hangulatát? A színészek megfelelően életre tudják-e kelteni azokat a karaktereket, akiket elképzeltem? Nyilván nem, hiszen ahány olvasó, annyiféleképpen képzeljük el a szereplőket, helyszíneket stb. Úgyhogy én jelenleg félelemmel vegyes izgalommal várom ezt a filmet. De azért inkább a kíváncsi énem kerekedik felül :) A szereplőgárda is jó választásnak tűnik, Sam Claflinnek különösen örültem, mert ő nekem nagy kedvenc.





















Smaragdzöld 
Szerző: Kerstin Gier
Külföldi megjelenés: 2016. július 28.
Magyar bemutató: -


A magyar mozikban sajnos nem szokták vetíteni az Időtlen szerelem részeit, de egy idő után azért az internetre mindig feltöltik, és meg lehet őket nézni :) Még előzetes nincs a filmhez, de az biztos, hogy a befejező rész forgatását már elkezdték.




Ugly Love
Szerző: Colleen Hoover
Külföldi bemutató: 2016. február 1.
Magyar bemutató: -
A könyvhöz sajnos még nem volt szerencsém, mivel itthon még nem jelent meg, de amióta tudom, hogy készül belőle film, és láttam az előzetest is, nagyon kíváncsi vagyok rá. Ami az előzetest illeti, nekem egy picit a zenéje miatt Szürke benyomása van, de egyébként szerintem jó lett: nagyon szexi Nate hangja (is) :P



While it lasts 
Szerző: Abbi Glines
Külföldi bemutató: 2016
Magyar bemutató: -
Ezt a könyvet sem olvastam még az előző okok miatt, de remélem mire kijön a film, azért meg fog jelenni a könyv itthon is.

A képre kattintva megnézhettek egy rövid előzetest a filmről 


Vajon létezik szerelem első látásra? 
Szerző: Jennifer E. Smith
Külföldi bemutató: 2016
Magyar bemutató: -

Amikor kiderült, hogy ebből a könyvből is filmet készítenek, nagyon megörültem, mert nekem személy szerint ez a kedvenc történetem Jennifertől. A filmről egyébként még nem tudunk sokat, csak hogy kik fogják játszani a főszereplőket: Hailee Steinfeld és Robert Sheehan



A sötét ötven árnyalata
Szerző: E. L. James
Külföldi bemutató: 2017. február 10.
Magyar bemutató: -
A szabadság ötven árnyalata
Szerző: E. L. James
Külföldi bemutató: 2018. február 9.
Magyar bemutató: -
A nagy sikerre való tekintettel a film készítői kitalálták, hogy az összes részt Valentin nap környékén fogják vetíteni a mozikban. Egy év azonban most kimarad, legközelebb csak 2017-ben nézhetünk Ötvent a mozikban..


A párválasztó
Szerző: Kiera Cass
A dátumokról még nem tudunk semmit, a filmmel kapcsolatban is csak azt, hogy a Warner Brothers Studió megszerezte a könyv megfilmesítésének jogait. Most pedig szorítsunk, hogy a két sikertelenül tervezett Párválasztó sorozat után, végre készüljön egy jó film a könyvből.

Az ég a földig ér
Szerző: Jandy Nelson
Utoljára pedig egy LOL könyvet hagytam, amiről szintén nem tudok még sok információt adni. Esetleg annyit, hogy valószínűleg Slenea Gomez fogja játszani Lennie-t. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése